åka skidor med slatterknöl

i början gör det ont men för mig gör det inte lika mycket när jag har haft det i tre år

jag kör med slatterknöl och det går hur bra som helst, fast det gör ju förbannat ont att ramla på den, då känns det som att slå i en nerv typ.!

ja hade ganska mkt problem men sånna fula knölar förut, men ja kommer inte ihåg att jag hade problem me det i parken..testa

jag har hadde slatter i typ 5 är. känns lite när man åker men det är efter det är värst. prova att tejpa om det hjälper, gjore inte det för mig.

Jag åkte med slatter, men det slutade med operation för mig.
Man ska passa sig för att åka, använd skydd.

inte riktigt samma sak, men spelade hockey tidigare med slatter. tycker då inte att det var nått problem förutom att det kändes dagen efter. som tur var har det gått över nu så

när jag hade slatter kunnde inte jag gå så åka skidor gjorde sjukt ont har fna ont i knäna fortfarande men ta x antal ipren å bit ihop

analkrut sa:
när jag hade slatter kunnde inte jag gå så åka skidor gjorde sjukt ont har fna ont i knäna fortfarande men ta x antal ipren å bit ihop
Fan va du ljuger! Du hade ju sveptl och "trodde" att du hade slatter

Hmm.. verkar som det är helt olika... första 3 åren kunde jag fan inte sitta på knä ens. Nu efter över 10 år så värker det på kvällarna, efter att ha åkt ett par dagar i sträck. Hoppning förvärrar det hela ganska mycket för mig

I regel är det inte farligt att ha slatter, det är bara smärtan som hindrar dig. Jag hade slatter ett år eller två. Har inget minne av att slattret själpte min skidåkning något.

Det är inte farligt att åka med slatter förutom att det kan göra ont (men som någon sa; "smärta är bara vekhet som lämnar kroppen")

ett tips för att få igång blodcirkulation ordentligt kan vara att duscha knät i jättevarmt och jättekallt i intervaller om cirka 25 sek.

lycka till

Självklart kan det göra ont, framförallt om du landar på knölen.
Kör nå skumgummu som du gröper ur där knölen kan passa in om det skulle bli för ont i framtiden..

Jag fick fruktansvärt ont när vi hade fotbollstunering i en slatterknöl men har fixat ett snånt där skydd funkar super! men jag har inte kollat hur det funkar i backen.

Själv har jag slatterknöl, jag stretchar låret när det gör som ondast och jag har åkt skidor med det. Ja, det gör ont att hoppa om du inte har stretchat innan och om du inte har ett värmeskydd.

E D I T: Ett starkt tips är linement eller tigerbalsam och jag lovar, om du stretchar låret ungefär 15 sekunder gånger 3 fyra gånger om dagen så märker du skillnad!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp