Åka skidor, nåt att ha?

dr_fil

Ny medlem
Åka skidor, nåt att ha?
Hej, ni som prenumererar på Åka Skidor: är det nåt att ha?
Har prenumererat innan men avslutade. Står det mycket intressant eller räcker det med freeride?

Åka skidor, nåt att ha?
Öhmm ... öppnade du aldrig de tidningar du prenumererade på?

Personligen tycker jag Åka Skidor är helt OK och väl värt sitt pris. Och vill du att jag ska bestämma åt dig, så visst, tidningen är intressant och riktigt bra för att vara producerad i lilla Sverige. Teckna en ny premumeration och läs tidningarna denna gång så kanske du kan bilda dig en egen uppfattning. Tillsvidare får du väl nöja dig med min!

;-) / MM

Åka skidor, nåt att ha?
neej den har gått ner sig totalt. det är dåliga reportage som är likadana gång på gång. alltid åker de till en puderhåla i kanada o beskriver den som helt "fantasisk" och att det var en "upplevelse utöver det vanliga som måste upplevas". klart som fan att det är så när man åker på en betald resa med helikopterlyft och midjedjupt puder. man får inga ingående reportage som berättar ngt unikt ellr nytt utan det är samma sak om och om igen.

prenumerera på transition istället, skidåkningen har kanske inte lika mkt utrymme som i åka skidor med reportagen där slår åka skidors med hästlängder. dessutom är tidningen sjukt snygg och innehåller lite mer livsstilsläsning i jämförelse med åka skidor som känns som en täckmantel till att få åka massa skidor o få betalt för det.

Åka skidor, nåt att ha?
den e ju bra, men det kan vara lite tråkiga reportage ibland, och lite mycket åre...

Åka skidor, nåt att ha?
det nya åka skidor nummret med jib och park var inget att skryta om direkt....
Jag satsar på transition, de har nästan de bästa bilderna och snowboardåkningen får uppmärksamhet.

Åka skidor, nåt att ha?
Brant > Åka skidor.
Transition är också bra men lite för mycket bräda för min smak, både gällande snö och asfalt.

Åka skidor, nåt att ha?
köp ett par lösnummer och se. om du väljer att prenumera kan du få en start prenumeration ganska billigt. lite väl mkt reklam i den tycker jag om jag ska vara ärlig men också en hel del rolig läsning. senaste nummret var ritkigt bra enligt mej med bland annat svenska fjällguide som alltid är bra att ha och sveriges bästa parker med mera. men som föregående skribenter kanske det är lite mycket puderhålor i kanada som dom flesta av oss bara får en känsla av se men inte röra. jag personligen tycker det hade vart kul med lite reportage från platser som känns som om det lockar att dra dit och ta en vecka eller så. men visst är det en bra tidning.

Åka skidor, nåt att ha?
Lässna på åka skidor förra året när jag läst deras sverigeguide. När jag börja läsa om kittelfjäll så tyckte jag texten kändes bekant. Kolla i motsvarande nummer för året innan. Då hittade jag tillräckligt mycket likheter för att jag inte skulle hitta några skillnader.
Sen håller jag med om att det är lite väl mycket hellikopteråkning i kanada. Vist det är härlig åkning men dom borde kunna variera repotagen mera än att testa cmhs olika utgångspunkter

Åka skidor, nåt att ha?
Min ÅS-prenumeration ligger väl kvar med ren automatik på nåt sätt. Likt en färgglad karamell i tillvaron dyker den upp med spöklikt jämna mellanrum. Det mesta är bekant, dom uddlösa insändarna (som alla går ut på att få månadens prisgrunka...) skvallret i början (för lite!), presentationen av gamle hjälten "Toni Sailer" (vem f-n är de?), puderporren, heli-porren, Åre-porren, alla skidförorterna-i-mellansverigeporren, dom utförliga skidtesterna (...en riktigt bra skida för hela berget!) osv, osv.

Men sen kan det smälla till med ett långt reportage om två ynglingar som klättrat och åkt på en jävvla massa berg tillika utan mycket pengar, enkom på entusiasm, gott humör och obrutet självförtroende! Riktigt kul! Allas vår Glisseur låter sen tangenterna fingerfärdigt rassla iväg ända till outbacken i Whistler, cigarettpapper i stugorna å allt. I like it!

Nä, för tusan! Min prenumeration löper på!

Men MER RACING vill jag ha! Reportage, detaljer, intervjuer m m.

Eder,
Ace DG

Åka skidor, nåt att ha?
testa den nya vertikal, kan bli något. annars så ligger både transition och fri flyt en bra bit före åka skidor. om du har en komplet års utgåva så kan du bara läsa den varje år. står samma sak, lite nya prylar bara.

Åka skidor, nåt att ha?
CrashX sa:
Brant > Åka skidor.
Betyder det där att Brant är bättre än Åka Skidor? Jag köpte senaste numret av Brant (så resten av den här texten är baserat på enbart det numret) och det kändes som en rätt amatör-mässig tidning jämfört med Åka Skidor. Tafflig layout och en del rätt underligt skrivna artiklar. De plockar poäng på en hel del entusiasm och skid-glädje, men inte så mycket mer.

Åka Skidor känns betydligt fräschare och intressantare.

Angående skidtesterna: Gör som Powder, skriv bara en köp-guide med info baserat på vad tillverkarna skriver i sina broschyrer och gör den bra (filtrera bort de värsta sälj-klyschorna och presentera det överskådligt helt enkelt). Billigare, enklare, blir mer informativt och mindre förvirring...

Jag gillar att läsa om heli-skiing och liknande, kul att inspireras av ovanligare skid-äventyr. Önskar fler artiklar som inte är klassiska "besöka-det-här-stället-och-skriva-lite-om-åkningen". T.ex:

* Hur man gör den ultimata road-trip:en.
* Stor känd ort vs liten okänd.
* Testa speed-skiing.
* Intro till touring.
* Tuffa tävlingar att titta på (Verbier Extreme, Hahnenkamm, etc).
* Vilka lift-tillverkare erbjuder högst komfort i uppfärden? (svaret är självklart Doppelmayr men lite jämförande blaj mellan de olika tillverkarna kan vara kul ändå).
* Historien om ett skidföretag (vem grundade, hur utvecklades det, gamla och nya storsäljare, finansvalpar som köpt företaget och tömt det på pengar, framtidsplaner, trender, osv).

Sådär. Finns massa fler saker att skriva om. Vad vill ni andra läsa om?

Åka skidor, nåt att ha?
prenumera på både bramt och åka skidor, och köp transistion i butik om det finns något bra. det fungerar för mig. Annars så äger ju powder magazine!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp