Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
åka skidor och studera=sant???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 7879" data-attributes="member: 12152"><p>Steg ett är att snåla in på onödiga utgifter under resten av året, så att man har råd att göra många skidresor. Oftast är det största problemet att man inte har pengar nog att sticka iväg när en lucka i schemat uppenbarar sig. Jag pluggar Norrköping och åker ändå ganska mycket. Nu ligger ju iofs Nkg betydligt närmare fjällen, så det är ju enklare att bara dra upp till exempelvis Sälen eller Vemdalen en to-sö.</p><p></p><p>Se till att samla ihop en rejäl hög med skiddagar innan och under jullovet. Börja med två eller tre försäsongshelger i de södraste fjällen. Sälens to-sö-paket under nov-dec brukar vara billiga och Vemdalen har riktigt billigt boende innan jul. Kör sedan en vecka precis innan jul och en efter. Och en rest-alpvecka v3. Där har du runt 25 skiddagar. </p><p></p><p>När terminen väl drar igång runt den 20/1 är det svårt att få in några resor. Då får man hålla tillgodo med lokala låglandsbackar för att hålla igång tekniken. Åk ett par dar i veckan i Vallåsen. De har väl oftast öppet i januari. Dessa dagar gör mer än man tror för att vara i toppform när påsklovet närmar sig. </p><p>Se för bövelen till att ta alla tentor på första försöket så att du kan vara ledig hela påsken. Här i Norrköping (LiTH) har vi nästan en hel månads påsklov om man klarar alla tentor. Då är det bara att dra ner tre veckor till någon alport med glaciär. Jag brukar åka till Sölden, Ö-rike för att avsluta säsongen. </p><p></p><p>Sammantaget bör du kunna komma upp i 45-50 dagar med ovanstående planering och det får väl sägas vara godkänt om man pluggar heltid. Jag har inte kommit upp i över 50 dagar/säsong sen jag började plugga. Men runt 45 är inga problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 7879, member: 12152"] Steg ett är att snåla in på onödiga utgifter under resten av året, så att man har råd att göra många skidresor. Oftast är det största problemet att man inte har pengar nog att sticka iväg när en lucka i schemat uppenbarar sig. Jag pluggar Norrköping och åker ändå ganska mycket. Nu ligger ju iofs Nkg betydligt närmare fjällen, så det är ju enklare att bara dra upp till exempelvis Sälen eller Vemdalen en to-sö. Se till att samla ihop en rejäl hög med skiddagar innan och under jullovet. Börja med två eller tre försäsongshelger i de södraste fjällen. Sälens to-sö-paket under nov-dec brukar vara billiga och Vemdalen har riktigt billigt boende innan jul. Kör sedan en vecka precis innan jul och en efter. Och en rest-alpvecka v3. Där har du runt 25 skiddagar. När terminen väl drar igång runt den 20/1 är det svårt att få in några resor. Då får man hålla tillgodo med lokala låglandsbackar för att hålla igång tekniken. Åk ett par dar i veckan i Vallåsen. De har väl oftast öppet i januari. Dessa dagar gör mer än man tror för att vara i toppform när påsklovet närmar sig. Se för bövelen till att ta alla tentor på första försöket så att du kan vara ledig hela påsken. Här i Norrköping (LiTH) har vi nästan en hel månads påsklov om man klarar alla tentor. Då är det bara att dra ner tre veckor till någon alport med glaciär. Jag brukar åka till Sölden, Ö-rike för att avsluta säsongen. Sammantaget bör du kunna komma upp i 45-50 dagar med ovanstående planering och det får väl sägas vara godkänt om man pluggar heltid. Jag har inte kommit upp i över 50 dagar/säsong sen jag började plugga. Men runt 45 är inga problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
åka skidor och studera=sant???
Tillbaka
Topp