Åka snowboard i Stockholm?

tezzzaan

Ny medlem
Hej!! Jag heter Therese 29 år, jag har gjort några säsonger i Alperna, jag älskar det livet och om jag fick bestämma hade jag åkt snowboard hela vinterhalvåret och seglat/surfat resten av tiden men man får väll inse att man inte kan få allt här i livet eller?;)
Nu bor jag i Stockholm har fast jobb och känner att det är lite svårt att komma iväg i år.
För tillfället finns det igen snö men när den väll kommer så skulle det vara kul att ha någon eller fler att åka med finns ju några backar i Stockholm trotsalt.
Det bästa jag vet är att åka offpist har förstått att det kan bli svårt men parken kommer inte långt efter.
Jag har inte så många som har samma intresse som jag här i Stockholm å undrar om det kanske finns någon här som kanske känner lika dant bara at hojta till isåfall!=)

ha en härlig säsong allesammans å njut av 2017 å hoppas att det blir ett toppen år!
bor i Nacka
/Therese

Såfort Hammarbybacken öppnar kommer jag häcka där. Och sen kombinera med bussresor till typ Rommealpin och Kungsberget. Helt ok pris, och smidigt att bara lägga sig o sova på bussen till och från backarna :)

Va kul!
Då får vi ses i backen tycker jag?
En sväng till Rommealpin och Kungsberget låter som en bra ide det med?
Nu får vi bara hoppas att det fortsätter snöa!

tezzzaan sa:
Va kul!
Då får vi ses i backen tycker jag?
En sväng till Rommealpin och Kungsberget låter som en bra ide det med?
Nu får vi bara hoppas att det fortsätter snöa!
Nej nej. Det ska SLUTA snöa.. så det blir kallt igen så dom kan spruta snö :) "alltid" varmare när det snöar. Vi vill ha molnfritt.. då är det som kallast!

Ja, låter som en bra plan.. låt oss hoppas på utlovade kylan.. då kanske Hammarby öppnar väldigt snart.

Men allvar, måste ju finnas fler snowboardåkare i Sthlm?

Jag är lite i samma sits, älskar att åka bräda men inga mina vänner gör detsamma, det är sommar som gäller enligt de.... :|

Jag bor dock 7 mil från Sthlm men kan utan att tveka fara till hammarbybacken och åka på turer till romme & kungis ofta, väldigt ofta! Blir för lite åkning nu för att utvecklas..

Idag snöar det, dock lite för varmt ute så snön smälter lite och sedan fryser på och blir hårt och isigt, vill ha fin puder..
Jag är till och med sån lone wolf nu så jag tänkte köpa sån där typ av "bungy jumplina", för att spänna upp vid ett ihopslängt hopp och leka av mig. Allt för att få shredda lite ... :rolleyes:

ChristianLaurila sa:
Klart vi är fler snowboardåkare i sthlm. Jag gör vad jag kan, men eftersom jag är för gammal och ömtålig för park så vill jag ha större berg. Gärna med puder. Romme och kungsberget funkar bra för säsongspremiär tycker jag. För att hitta balans och så. Hemmabackarna har jag inte testat, men jag är lite skeptisk. Jag ska faktiskt till Romme nu på fredag med några skidåkare eftersom jag inte har några riktiga vänner (läs snowboardåkare).

Brukar försöka hinna med någon resa eller två med UCPA för att jaga lite puder ihop med andra likasinnade.

Schoobang sa:
ChristianLaurila sa:
Klart vi är fler snowboardåkare i sthlm. Jag gör vad jag kan, men eftersom jag är för gammal och ömtålig för park så vill jag ha större berg. Gärna med puder. Romme och kungsberget funkar bra för säsongspremiär tycker jag. För att hitta balans och så. Hemmabackarna har jag inte testat, men jag är lite skeptisk. Jag ska faktiskt till Romme nu på fredag med några skidåkare eftersom jag inte har några riktiga vänner (läs snowboardåkare).

Brukar försöka hinna med någon resa eller två med UCPA för att jaga lite puder ihop med andra likasinnade.
Mjo, var mer retoriskt att det inte finns några fler brädåkare :)

Låter som att vi börjar bli åtminstonde ett par stycken som kan åka ihop. Dom vännerna man hade för 15 år sedan har kids och "liv". Och hika uppför pisten för att hoppa eller åka pipe, mja. Min kropp säger nej ;) men det är ju alltid roligare att åka med andra och pusha. Får starta en facebookgrupp för oss som vill ha sällskap i och runt Sthlm

ChristianLaurila sa:
Låter som att vi börjar bli åtminstonde ett par stycken som kan åka ihop. Dom vännerna man hade för 15 år sedan har kids och "liv". Och hika uppför pisten för att hoppa eller åka pipe, mja. Min kropp säger nej ;) men det är ju alltid roligare att åka med andra och pusha. Får starta en facebookgrupp för oss som vill ha sällskap i och runt Sthlm
Jag känner igen problematiken. Nu har iofs jag också barn precis som alla andra i min umgängeskrets, men det handlar om prioriteringar. Jag prioriterar att fortsätta åka snowboard, och min dotter har en relativt förstående mamma. =)

Tyvärr är det fullt i bilen till Romme imorrn, men annars hade det varit kul att få med någon mer på snowboard.

Ja, en facebookgrupp låter bra!

Jag bor också i Nacka men är dålig på att åka i närområdet, försöker värma upp i Romme nån gång då och då innan man kan ge sig ut i riktiga berg:)

Hakar gärna på andra som är sugna på att åka då mina vänner max kan tänka sig en vecka i Åre för att kunna gå på after ski!

Va roligt att så många har skrivit!
Å kul initiativ med FB sidan.
Känns som det kan bli en riktig kul vinter i år med Romme och Kungsberget mm.
Nu får vi bara hoppas på mer snö och att vädret håller i sig så syns vi snart i backen ??

Nyinköpta boots och snowboarden är upphämtad från förrådet peppad på att åka!
Tänkte om inte hammarby backen öppnar snart så är jag jätte sugen att åka någonstans över en dag kanske nästa helg.
Någon som är sugen? Har tyvärr ingen bil så någonstans i närheten kanske??

Kul initiativ! Ett tips är att lägga in en bevakning på denna tråd, så får ni ett mail så snart det är någon aktivitet i tråden så slipper ni missa något.

Knappen hittar ni längst upp under rubriken eller när ni skriver ett svar.
fd321757bdf2ce2af174fc6253513319.jpg

Tja,

Jag brukar åka till Flottsbro, (bor i Vendelsö i Haninge). Tycker det är helt OK, för ett par tre timmars åk, bättre än Hammarbybacken imo. Lär dra upp ett par tre gånger till Romme och Kungsberget oxå. Antingen med bil eller buss :)

ErikDragon sa:
Tja,

Jag brukar åka till Flottsbro, (bor i Vendelsö i Haninge). Tycker det är helt OK, för ett par tre timmars åk, bättre än Hammarbybacken imo. Lär dra upp ett par tre gånger till Romme och Kungsberget oxå. Antingen med bil eller buss :)
Åh, kära flottsbro, det var där allting började för mig som barn, där jag krånglade med att lära mig den där ankarliften, tider de.. Hur är det där nuförtiden? Kanske varit öppen något denna säsong, men jag har inte varit där på ca 10 år... heh

Jag menar det är ju en liten kulle, men funkar för att stilla abstinensen lite och prova ny utrustning och så. Jag lärde sonen att åka bräda i Flottsbro, bra nybörjarbacke. Finns ju både sittlift och ankarlift. Öppnar nu till helgen :)

Tillbaka
Topp