Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åka snowboard med bergsguide i Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="alpint-aventyr" data-source="post: 988305" data-attributes="member: 131207"><p>Jo Anders, jag menade inte alls att bräkåre inte kan hänga med ett skidgrupps tempo utan att problemet ligger mest på traverseringar, transportsträckor och alla fläckare delar i en offpisttur. I Alperna är det sällan att en offpisttur består av en enda sluttning och slutar vid en lift. Ofta innebär det stackning och eventuellt att gå upp lite med skidorna och till slut blir det en lång transportsträcka till liftarna. Med all respekt till snowboardbrädor är de inte det vertyg som är bäst anpassat till terrängen. Det krävs mer uppmerksamhet från guiden och en hög nivå från brädåkarna. som sagt jag åker själv snowboard och vet att det funkar utmärkt offpist. </p><p>En annan anledning är också att guiderna i Europa sällan kör bräda förutom de franska skidlärarna då snowboard och offpistguidning ingår i utbildningen. vi åker i alla fall gârna snowboard.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="alpint-aventyr, post: 988305, member: 131207"] Jo Anders, jag menade inte alls att bräkåre inte kan hänga med ett skidgrupps tempo utan att problemet ligger mest på traverseringar, transportsträckor och alla fläckare delar i en offpisttur. I Alperna är det sällan att en offpisttur består av en enda sluttning och slutar vid en lift. Ofta innebär det stackning och eventuellt att gå upp lite med skidorna och till slut blir det en lång transportsträcka till liftarna. Med all respekt till snowboardbrädor är de inte det vertyg som är bäst anpassat till terrängen. Det krävs mer uppmerksamhet från guiden och en hög nivå från brädåkarna. som sagt jag åker själv snowboard och vet att det funkar utmärkt offpist. En annan anledning är också att guiderna i Europa sällan kör bräda förutom de franska skidlärarna då snowboard och offpistguidning ingår i utbildningen. vi åker i alla fall gârna snowboard. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åka snowboard med bergsguide i Alperna
Tillbaka
Topp