Åka solo till Alperna v11

Tänkte åka solo till Alperna men vet ej vart. Har funderat på UCPA men de franska Alperna verkar rätt torra just nu och en bit framöver. Finns det några bra orter i Österrike man kan åka själv till?

Glaciärer är ju alltid trevligt. T.ex Hintertux i dalen Zillertal. Zillertal Arena fungerar säkert bra nu med. Finns mycket att välja på i den dalen och jag älskar stället. Har nog varit där omkring 32 veckor de senaste 6 åren. :)

Man kan ju åka själv överallt men är det något speciellt du är ute efter?

Södra Alperna verkar ju bra i år. Varför inte Serre Chevalier, de har en väldigt bra säsong där och har fått mycket snö. Kan förstås bli lite varmt där nu vid den tiden på året. Men då finns ju La Grave att fly till, om det blir allt för risigt. I Serre erbjuder UCPA La Grave för sina offpistgrupper ibland.

Var cool och avvakta till sista veckan innan du bokar så ser du ju ungefär hur det verkar bli med vädret. Brukar alltid finnas platser de sista veckorna på säsongen.

@Scubamike. Jag äre ute efter offpist först och främst och gärna med någon som kan området. Har åkt med UCPA förut och tycker det är skönt att man åker med någon som kan området. Dock verkar Franska Alperna gå in i en torrperiod precis nu när jag skall åka v11. Får kolla upp Zillertal.

@Snowjunkie. Har gjort La Grave/ Serre resor förr och jag har i princip bara dåliga erfarenheter av Serre(snömässigt).

Tillbaka
Topp