Åka till Canada

RoCKY

Ny medlem
Åka till Canada
Tjenahejsan!

Jag och några polare, snowboardare och skidåkare funtar starkt på att åka till Canada istället för att åka till Alperna.
Vi älskar puder, sol, öl & att hoppa.

1. Gör vi rätt i att åka till Canada framför Alperna?

2. Vad är åldersgränserna för nattlivet?

3. Whistler, Banff, Red Mountain osv, vilket är bäst. Hittills lutar det åt Whistler men alla låter så otroligt bra..

4. Boendet? Är det smart att hyra privat lägenhet el. stuga av någon eller ska man bo som vanligt på hotell?

5. När är det bäst att åka?

Tack!

Åka till Canada
har varit lite i usa o falskleg funkar som fisken. behöver inte ens var likt. det bästa att göra är att köpa körkort av nån kompis som ser ut ungefär som man själv gör (han anmäler det borttappat o köper ett nytt). och helst ska han ju vara över 21...hehe.
funderar själv på att åka till canada. var i val d`isere förra säsongen men vill gärna över till canada i år. hör av er var ni ska, själv ska jag troligen till whistler eller fernie.

ha det!

/björn

Åka till Canada
Ska erkänna att jag inte läst hela tråden, men jag hittade ett fel direkt iaf... Man måste inte alls vara 21 för å kröka på puben i CAN!!! (ni tänker på USA) 18 eller 19 beroende på provins... 19 e de i BC om jag inte minns fel, 18 i AB...
Ha de fett!!

Åka till Canada
Ska ni supa eller åka skidor????? Whistler är i genomsnitt dyrare än övriga ställen som ett litet tips och då tänker jag på skidåkningen alltså...

Åka till Canada
"Ska ni supa eller åka skidor?"
Men kära Mia då, vad är det du missat? Själklart skall det supas OCH åkas skidor. Det är ju en s k win/win-situation.
Och sen är det ju som så att inte alla brantåkare spolar kröken. Få saker är så förbrödrade med varandra såsom alkohol och sport i allmänhet - och då Marquis de Savoie och utförsåkning i synnerhet.
Eller för att travestera en sedan länge bortglömd svensk lokalpolitiker: "om inte sport och sprit hör ihop, vad fan hör då sport ihop med?"

Finns säkert fina fisken Moonshine att bälja i sig i stora lass bland lumber jack`s i skogen. Akta er bara för sexfingrade banjolirare.

Åka till Canada
det verkar som om de flesta bara har koll på åldersgränsen....nästan. När det gäller själva åken så kan det nog diskuteras en hel del. Min åsikt är...

Red mountain - skön skogsåkning
Whistler - Har allt! skog, park, raviner... det enda man vill ha mindre av där är alla personer i vägen.

Det finns även en massa andra sköna ställen att besöka typ Apex, whitewalter, powdersprings, kicking hourse, panorama etc

Åka till Canada
Jag har inte missat nåt, bara funderade på om 6 grabbar tänker kasta bort en massa pengar på att ta sig till Canada för att ligga bakis. Eftersom åldergränsen diskuterades så livligt verkar det som att de unga männen kanske inte uppnått en så mogen ålder som JCM och andra som klarar av att både supa o stå på ett par lagg. Det är nog få brantåkare liksom övriga delar av befolkningen som spolar kröken men vid viss intensitet av alla sporter får man ut mer om man håller sig någorlunda nykter just den dagen. Säkerhetsmässigt kan man ju också ta sig en funderare...Hursomhelst så har det diskuterats på flera ställen på forumet om lämpliga platser att åka i Canada och jag tror inte ni kommer bli så värst besvikna på nån av orterna, har ni gott om tid på er, två veckor eller längre så rekommenderar jag att hyra bil och ta sig till flera av orterna. Motell är ganska billigt och bla Fernie har lägenheter som man kan hyra, kontakta deras turistinfo. Snö är det sällan nåt större problem med och även där är det bra med lite längre tid än en vecka så får ni säkert nåt större snöfall. Att resa runt jul och nyår är inte så bra idé, de flesta over there är lediga då men i februari är det lite lågsäsong så då funkar det mesta smidigare. Dock inte runt Alla hjärtans dag, då måste man ha bokat i tid för att få rum nånstans. Jag hoppas ni får en riktigt bra resa, både vad det gäller skidåkning och övriga nöjen som tillhör livet.

Tillbaka
Topp