Åkning i dåligt väder...

Tony_M

Ny medlem
Åkning i dåligt väder...
Har jag någon konstig abnorm böjelse för att jag gillar att åka skidor i dåligt väder?
Jag kan nästan se fram emot att åka när det är molnigt, blåsigt och dålig sikt. Känslan av att dra jackan hela vägen upp och spänna hjälmen lite hårdare är ju helt underbar...

Åkning i dåligt väder...
Jo...du är definitivt avvikande. Sjäv kan jag känna en viss lustkänsla när det är lite bistert med blåst och snöfall, men dålig sikt är inget som tänder mig...

;-) / MM

Åkning i dåligt väder...
En spansk tjej jag var skidlärare för gillade flatljus bättre än sol för då såg hon inte hur brant och knöligt det var och var därför inte rädd. Hon åkte betydligt bättre och mer avslappnat då jämfört med när det var soligt och bra sikt.

Åkning i dåligt väder...
Vad skönt att höra. Jag trodde för en sekund att jag var som alla andra (och det kan ju aldrig vara bra)...

Åkning i dåligt väder...
Tony M.

Om du inte varit i Riksgränsen föreslår jag ett besök! Har du riktig tur kan du få köra i det världsberömda flatljuset. Allting flyter ihop i en härligt statisk gråskala och det är totalt omöjligt att se vad man har omkring sig...du kommer att älska det ...

;-) / MM

Åkning i dåligt väder...
Jag skriver också under på att din böjelse är abnorm. Kan du inte försöka smitta fler med denna sjukdom? Då blir det färre personer att trängas med under de soliga vårdagarna.

Åkning i dåligt väder...
Normal är ju ett idiotiskt ord, men nej du är inte ensam många av mina bästa åkdagar har varit riktigt jävliga i mångas ögon men i för mig betyder ju dåligt väder snö och lite folk (lr att man slipper se dem iaf)

Åkning i dåligt väder...
Måste erkänna att jag ibland känner samma sak angående åkning i skitväder, vette fan varför, kanske är det för att man lär sig uppskatta det fina vädret efteråt :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp