Åkning i Funäsdalen?

kimbadar

Medlem
Åkning i Funäsdalen?
Tjenare skall till funäsdalen v.8 och alla ställen runt omkring.. Haha.. Jag undera givetvis om det finns någon schysst möjlighet till puderåk osv.?.. Kanske någon mer som ska dit?... //Tack på förhand!

Åkning i Funäsdalen?
Tjenna

Råder dig till att åka till Ramundberget. Har varit där ett par år i rad nu och tycker det är bättre än de andra områdena. Ett bra tips är att ta en av turerna ut på de andra fjällen. Fiiiin offpiståkning. Har du pengar kan du även ta en helliskiing tur till Helags. Har inte gjort det själv men skulle gärna göra det!

Snacka med snökompaniet så kan de säkert hjälpa dig. De finns vid liftkortsförsäljningen i Ramundberget. Annars är den vanliga piståkningen i Ramundeberget jäkligt bra.

Gillar ramund ;)

/Lord Sutch

Åkning i Funäsdalen?
Okej, schysst tack för tipset. Fast man skulle ju behöva en åkkamrat, inte så kul och åka med farsan precis.. Som håller sig i de röda backarna :(.. Men det ordnar sig :D

Åkning i Funäsdalen?
Jag drar till Funäsdalen varje år men har iofs bara vart i Tänndalen. Ja tycker det är skitbra men det finns inte så mycket pudermöjligheter kanske förutom på några ställen mellan Buskvallen och Hamra. Men om du har mycket pengar och vill åka gryyyymt puder satsa på Heli-Skiing på Helags. En kompis gjorde det och hon sa att de va så jävla schysst. Ska tyvärr dit v.9 så vi ses nog inte hehe..

pz..

Åkning i Funäsdalen?
Tjenare! Jag har besökt funäsdalsområdet i 17 år nu och jag kan börja med att säga om du vill ha löspuder så ska du ta helikopter upp på Helags.
Området runt funäsdalen är jäkligt schysst .. Ramundberget måste ju besökas och även tändalenbackarna är helt ok.. I år så öppnas även en ny backe i den lilla byn Tännäs ..Kan vara värt att spana in.
Ha det bra!/Engiz

Åkning i Funäsdalen?
jag håller till i funäsdals området på sport,påsklov+ en exta vecka nån gång pår år ock om du vill åka puder så tycker jag att du ska ta dej till ramis och så tar du helekopter till helax så har du gudomlig puder i princip orört.. ha så kul..

Åkning i Funäsdalen?
Ramund berget är mycket bättre en tänndalen..tänndalen har många backar men inte i klass med ramis..ramundberget har både bra puder + 2 bra funparker..

Ramundberget = bäst

Åkning i Funäsdalen?
Hej Hej!.. Får ta och tacka alla som skrivit om tipsen!.. Kimpan fixar det här v.8 och då blire puder!.. Tack ska ni ha :).. Sköt om er!

Åkning i Funäsdalen?
Jag har varit i Tänndalen ca 4 sportlov och ska dit v 9. Skitbra där ! och förra året hittade vi fin pudersnö lite bortanför Svansjöliften längst uppe där. grymmt för såna som jag som inte åker skidor i världsklass lixom.

Åkning i Funäsdalen?
Ska också till Funäsdalen v.8, kommer mest hålla till i Tänndalen... Nån som vet hur det ligger till med parken i Hamra?

//Tjabo

Tillbaka
Topp