Åkning i Vemdalen - offpist, park

joelha

Ny medlem
Jo jag funderar på att åka till vemdalen nu i påsk, men jag har aldrig varit där så jag undrar hur offpisten är, är den bra eller? parken intresserar mig också, är den nått att ha?

förra året åkte jag sista helgen dom hade öppet i vemdalesskalet och det låg då ca 80cm snö
så jag och en polare byggde hopp och det var hur mjukt som helst. parken i vemdalsskalet är kass några halvboxar som funkar men hoppen är inte okej, så ska du köra park åk tilll björnrike den är skön som fan.

Offpisten är väl inget och hurra för, det är inte precis känt för sin offpist. Deras nya park "DUGER" och inget mer. Sen så tror jag att ditt liftkort funkar till björnriket också det gjorde det när vi var där iaf. Och deras park är en aning bättre, offpisten där är väl lite bättre pga det inte är lika mkt träd på toppen som det är i vemdalen.

Där finns bra ställen med offpiståkning, men dem må vi hålla för oss själv så ingen åker sönder stråken...
Annars finns ju alltid "dassrännan" på skalet...

Vemdalen ska anlita ett nytt företag som ska bygga parken i vinter så jag hopps att parken Blir bättre i år!

Senast ändrad:
vet man vart man ska så är offpisten rätt ok, fast man får vara beredd på lite repor i belagen om det inte är mkt snö. men som sagt de bästa stråken lär du få leta upp själv dem är de ingen som vill berätta om=)

Parken dög väl förra året.. men som många säger så sög landningarna.. om du ska hitta någon bra offpist i Vemdalen får du nog leta jävligt länge.. speciellt i påsk då de e jävligt varmt

hmm.... på påsken är offpisten dålig i vemdalen eftersom att alla stenar har tinat fram. så var det iaf under förra påsken. björnriket hade lätt bästa parken av de tre olika områden som vemdalen består av...

Tillbaka
Topp