Åkstil?

Åkstil?
jag har en egen stil. men den var svår att komma på för alla har ju redan tagit det man kommer på så de fick bli att jag plogar(upptageget men..) sen så står jag i störtlopps stälning för att få den där extra farten.
du kan ju få ta den om du vill får jag lånar ut min åkstil men jag vill inte kopiera alla andras

Åkstil?
Eller så skipapr du allt som du snackade om = "tänka på " men tänker inte på om man har en stil, man har en stil som sitter i ryggmärgen tänk inte, va dej själv Trust your INSTINCTS

Åkstil?
Det som gör en åkstill snygg i mina ögon är när man inte är yvig... att hålla ihop överkroppen avslappnat och kontrollerat gör mycke och HÅLL IN HÄNDERNA!!! finns inge värre än folk som åker med armar och händer ut i sidled från kroppen...

Åkstil?
håll överkroppen dit du svänger. medvridarn är kung i backen. långa fina svängar över hela pisten. helst big foot-"skidor" och mössa med långa tofsar i neonfärger.

jeans och ylletröjja är given utrustning.

Åkstil?
alltså, det där med att ÅKA skidor är jävligt överskattat. mycket softare att vara den som har störst kläder och sitter och klankar ner på alla andra.

Åkstil?
Tighta brallor randig tröja och hemfärgar svart hår till ett par gamla Elan från stenmarkstiden och sen är det bara åka av. Du behöver inte vara bra heller, det äe mycket coolare att va alternativ.

Om du inte vill va alternativ så kan man alltid skaffa ett par blades och köra Sthlm Air.

Åkstil?
Så stora kläder som möjligt är viktigast. Man måste se ut som en dvärg, annars e man rökt. Och som sagt kloss och max bakåtvikt så skidspetsarna är i luften HELA tiden.

Ironin haglar på det här forumet.. suck

Åk som du tycker, gärna armarna rakt ut och med clownmössa, bara du har KUL. Det syns tydligt vilka som åker för det är kul och vilka som försöker "åka snyggt", det blir bara fel och ser tötnigt ut. Ifrånåkta blir dom oxå... Försök åka på rent skär med tryck på plösen och inte sladda omkring som en mes bara (det är okey att sladda lite där det är snorbrant och isigt dock).

OCH att du ser till att aldrig, ALDRIG någonsin bli ifrånåkt av nån clown i förstora kläder och nitbäte, bling bling och krams. FORT ska man åka. Då får du gärna ha randig tröja och inkamössa oxå, gärna i neonfärger. Det retar ihjäl jibbkiddsen, då de är farträdda ,-)

Piz

Åkstil?
ABadHabit sa:
Så stora kläder som möjligt är viktigast. Man måste se ut som en dvärg, annars e man rökt. Och som sagt kloss och max bakåtvikt så skidspetsarna är i luften HELA tiden.

Ironin haglar på det här forumet.. suck

Åk som du tycker, gärna armarna rakt ut och med clownmössa, bara du har KUL. Det syns tydligt vilka som åker för det är kul och vilka som försöker "åka snyggt", det blir bara fel och ser tötnigt ut. Ifrånåkta blir dom oxå... Försök åka på rent skär med tryck på plösen och inte sladda omkring som en mes bara (det är okey att sladda lite där det är snorbrant och isigt dock).

OCH att du ser till att aldrig, ALDRIG någonsin bli ifrånåkt av nån clown i förstora kläder och nitbäte, bling bling och krams. FORT ska man åka. Då får du gärna ha randig tröja och inkamössa oxå, gärna i neonfärger. Det retar ihjäl jibbkiddsen, då de är farträdda ,-)

Piz
Nu tycker jag du låter lite butter gamle man, jag tror ingen i bling bling åker för att åka fort och racea portar.....Du kan alltså känna dig trygg i pisten.

Åkstil?
Setermannen wrote: bla bla...

Var "Hagamannen" upptaget som nickname? ,-)

Joo jag kanske lät lite butter & bitter, och det var inte meningen men då jag har hemsk snöabstines och inte kommer iväg till alperna förens näste fredag så är det lite tungt just nu. Men det var inget illa menat mot jibbkiddsen, utan skrev med glimten i ögat.

Men med ålderns rätt har jag rätt att vara lite butter och säga saker som "det var bättre förr" och "ju förr desto bättre" hehe.

Må snön vräka ner på nätterna och solen skina på dagarna, nu och för alltid.

Cheers

Åkstil?
Såg en brud i backen igår som kröp ihop med kroppen som om hon skulle åka i 110 typ men sladdade och hasade sig istället nerför backen i typ 10 km/h, det såg ganska lustigt ut.

Åkstil?
icemann sa:
Såg en brud i backen igår som kröp ihop med kroppen som om hon skulle åka i 110 typ men sladdade och hasade sig istället nerför backen i typ 10 km/h, det såg ganska lustigt ut.
hmm inspirerande... ;)
nejmen snabba och många småsvängar så det puffsas upp snö är najs och så ska man helst avsluta backen med en 180 (utan hopp) om man märker att dom andra inte hänger med sätter/ställer man sig på ett bra ställe (där man syns så man inte blir attackerad) och väntar lite kaxigt för att sedan rejsa iväg igen när dom är ikapp ;D

man ska varken se stel eller för mjuk (dvs att man typ sitter på knä och ser överkoncentrerad ut på det) utan bara avslappnad och trygg med det man gör, eller?

(haha bra tidsfördriv att skriva denna värddelösa "uppsats")

Åkstil?
Det enda som är viktigt är att man alltid ska ha hunnit få av sig båda skidorna, samt knäppa upp båda pjäxorna när resten av packet anländer ner till botten. (Öppna aldrig upp jackan efter åket - det är ju inte så att du blir ansträngd av att åka! Låt de andra ta av sig.)

Åkstil?
FF sa:
Det enda som är viktigt är att man alltid ska ha hunnit få av sig båda skidorna, samt knäppa upp båda pjäxorna när resten av packet anländer ner till botten. (Öppna aldrig upp jackan efter åket - det är ju inte så att du blir ansträngd av att åka! Låt de andra ta av sig.)
Nej nej, du har jackan öppen hela tiden.

Tillbaka
Topp