Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Åkt pistskida i 18 år, dags för off-pistskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1076261" data-attributes="member: 49358"><p>Håller med Havreboll här. Lätt att kasta ur sig att "dessa har jag. BEST SKIS EVVAH!" och sedan så har man inte samma åkstil, terrängval etc etc som gör att den inte passar den andra.</p><p></p><p>Nu är jag lite partisk i det här med Extrem Opinion men det är faktiskt en riktigt bra skida som togs fram för att kunna vara den enda skida man behöver på en typisk alpdag. Den ska, mer eller mindre, hantera puder, pucklar och pist. Jag har generation 1 och haft ca 30-40 dagar på de (plus en del på prototyper samt några åk på 2.0) och jag har verkligen haft kul på den i all slags före. Det är den enda skidan, under 120mm bredd, som jag har landra riktigt framtung på och INTE gått över styret NÅGONSIN. Den söker sig otroligt fint upp till ytan. Har monterat mina ca -4,5cm från mitten vilket anses vara "gubbmonterat" jämfört med andra som har dessa :P</p><p></p><p>Det ända föret som jag tycker att det saknades lite på var när det var RIKTIGT uppkört i slutet av en puderdag och man bara ville rakt ner i fall-linjen. Generation 1 hade en lite för tunn kärna och det märktes när det gick undan. </p><p>Generation 2 (som man kan köpa nu) har en tjockare och styvare kärna som ger en tryggare upplevelse i sådant före.</p><p></p><p>Jag slår ett slag för Opinion då det är en skida som jag tycker är otroligt kul att åka på i olika typer av förhållanden.</p><p></p><p>Om jag ska förklara min åkstil så kan man väl kalla det för lekfull offpist-dundring med någon snurr här och var.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1076261, member: 49358"] Håller med Havreboll här. Lätt att kasta ur sig att "dessa har jag. BEST SKIS EVVAH!" och sedan så har man inte samma åkstil, terrängval etc etc som gör att den inte passar den andra. Nu är jag lite partisk i det här med Extrem Opinion men det är faktiskt en riktigt bra skida som togs fram för att kunna vara den enda skida man behöver på en typisk alpdag. Den ska, mer eller mindre, hantera puder, pucklar och pist. Jag har generation 1 och haft ca 30-40 dagar på de (plus en del på prototyper samt några åk på 2.0) och jag har verkligen haft kul på den i all slags före. Det är den enda skidan, under 120mm bredd, som jag har landra riktigt framtung på och INTE gått över styret NÅGONSIN. Den söker sig otroligt fint upp till ytan. Har monterat mina ca -4,5cm från mitten vilket anses vara "gubbmonterat" jämfört med andra som har dessa :P Det ända föret som jag tycker att det saknades lite på var när det var RIKTIGT uppkört i slutet av en puderdag och man bara ville rakt ner i fall-linjen. Generation 1 hade en lite för tunn kärna och det märktes när det gick undan. Generation 2 (som man kan köpa nu) har en tjockare och styvare kärna som ger en tryggare upplevelse i sådant före. Jag slår ett slag för Opinion då det är en skida som jag tycker är otroligt kul att åka på i olika typer av förhållanden. Om jag ska förklara min åkstil så kan man väl kalla det för lekfull offpist-dundring med någon snurr här och var. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Åkt pistskida i 18 år, dags för off-pistskida
Tillbaka
Topp