Äkta?

bas315

Ny medlem
Äkta?
Tjena, fick tidigare idag ett mail från någon/några där det stog så här:

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Raffle no: 56475600545 188
We are pleased to notify you that your email address won the sum of £750,000 GBP from our monthly UK National Online Promotion held on 10th December 2008,and released today 13th December 2008.You have therefore been approved to claim a total sum of £750,000 (Seven Hundred And Fifty Thousand Pounds ).
Contact agent for your claims
Mr Richard Dawson (Reference Officer)
Tel.:+447045770861
E-mail: uknl.richarddawson003@hotmail.co.uk
Claims Requirements:
1.full name:
2.Home Address:
3.Age:
4.Sex:
5.Tele:
6.Occupation:
7.Country Of Residence:
8.Nationality:
9.Amount Won:
Congratulations once more from all members and staff of this program.
Sincerely,
Echols Kathy
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Undrar nu är detta ett spam mail eller är det äkta? har någon annan fått detta mailet? står ju inget företag eller något. men telefon nr/mail etc står med.

Äkta?
WOW! Kan bara säga grattis, har inte fått något liknande men önskar verkligen att det var jag!!! Du kommer fan inte behöva jobba under hela ditt liv! GRAttis och åter grattis!

Äkta?
haha, om det nu är äkta ja, men alltså låter ju lite skumt och vinna 750.00 pund bara så utan att deltagit i något, eller bara få de genom mailen.. :s

Äkta?
SPAM!
Hade jag svarat på alla vinstmejl jag fått hade jag numer haft en lodge med en helikopter på ett tiotal ställen i världen.
Att vinna på sin mejladress, utan att ens ha gått med i en tävling, är lite för bra för att vara sant.

Äkta?
knappast äkta, har fått ett par liknande mail där dom utlovar en stor summa pengar om jag gör dom en tjänst. läste om en svensk kille som gick på detta mailet och åkte ända ned till Sydafrika där han istället blev kidnappad. så om du vill bli kidnappad eller bli av med en stor summa pengar så gör det dom säger!

Äkta?
Jag skulle aldrig skicka in vad jag hette, hur gammal jag är, telefonnummer, var jag bor och kön till nån jag absolut inte vet vem det är, även fast det står en enorm summa pengar. dom försöker bara lura dig på pengar!! jag lovar att om du ringer numret så kommer du få betala typ 5000kr.

Äkta?
Jag skulle inte svara på det där hörde om något liknande på TV och det hade bara varit skitsnack. Jag menar du har ju inte anmält dig till någon tävling(?) och varför skulle någon dela ut så mycket pengar. Aldrig att det är äkta.

Äkta?
Victors sa:
knappast äkta, har fått ett par liknande mail där dom utlovar en stor summa pengar om jag gör dom en tjänst. läste om en svensk kille som gick på detta mailet och åkte ända ned till Sydafrika där han istället blev kidnappad. så om du vill bli kidnappad eller bli av med en stor summa pengar så gör det dom säger!
nästan rätt åt honom om han var så jävla naiv att han gick med på det.

och ska ni köpa grejer på blocket och liknande så skit i det så fort ni ser att det är ett +44 nummer då dessa londonnummer till största säkerhet inehavs av en svindlare.

Äkta?
Kan inte annat än gratta, vissa verkar ha turen med sig...

Grattis till stålarna!

Äkta?
Undertecknat Echols Kathy.
I mailaddressen står det Richard Dawson (003 dessutom, han måste vara James Bonds polare!).

Det säger väl ändå det mesta?

Äkta?
ok, hittade en sida där jag läste om detta.. så vet att det är spam nu och har inte svarat på mailet eller nått eftersom jag fattade från början att de var något skumt ville bara vara 100%.

Äkta?
Fick exakt samma mail själv igår, raderade det och fick ett nytt för några minuter sedan..

Det är samma typ av spam som går runt fast med olika avsändare.

Äkta?
haha jag har också fått en massa vinster via mail. Jag är rikare än bill gates nu.

Äkta?
Ohm1e sa:
bas315 sa:
Perkal sa:
Klart jag frågar om jag är osäker. Man fattar ju att det är fake men när man själv sitter där med mailet vill man ju vara säker, tänk om man nu hade vunnit och bara slängt mailet..
tänk dig själv,
VAD skulle du i såna fall ha vunnit på?.
Det står ju i mailet om du läste. att min mail hade vunnit vann. jag vet inte hur, men de e ju lika bra att fråga för att vara säker.

Äkta?
Hehe. Jag fick precis ett sånt mail jag också, Fast jag vann 100,000,000!! :D:D

Lät dock lite osannolikt om man kollade på mailadressen i mitt mail..:P
@HOTMAIL.com.. Vilket spelbolag elr liknande har det? hahaha.

Äkta?
TheFibretech sa:
Hehe. Jag fick precis ett sånt mail jag också, Fast jag vann 100,000,000!! :D:D

Lät dock lite osannolikt om man kollade på mailadressen i mitt mail..:P
@HOTMAIL.com.. Vilket spelbolag elr liknande har det? hahaha.
haha sant, skulle vara lite mer troligt med ett riktigt företags mail + mindre vinstsumma :p

Snödjup

Tillbaka
Topp