Akut Abstinens!!!!!!

skidnarkoman

Ny medlem
Akut Abstinens!!!!!!
min skidabstinens börjar bli AKUT! det hjälper inte längre att skata eller ta cykeln nerför branta backar mot mötande biltrafik, köra rally med skrotbilen på slitna farliga vägar. vill ha snö! vill bara ta på pjäxorna, klicka i bindningarna, åka upp i liften, ta några uppvärmningsåk och känna hur stålkanterna skär i genom den nypistade manchestern. träffa kompisarna, ta några skogsåk och sen ut till parken och köra rails och hopp. köra djupt ospårat nyfallet puder. stå på toppen och spana efter solen långt där borta vid horisonten. åka i solnedgång och känna hur luften blir kallare. vill känna hur fartvinden piskar min kinder, snön under mina skidor. kunna släppa tankarna och glömma alllt vad problem med flickvän, kompisbråk,stress, sinande bankkonto, jobbiga föräldrar,lärare,prov heter. bara åka, känna friheten och glömma problemen och krav för ett par timmar....

Akut Abstinens!!!!!!
word!
har också drabbats av akut abstinens! Nämnde det för bruden... hon var inte så het på mina tankar om att säsonga i alperna i vinter :(

Akut Abstinens!!!!!!
skidnarkoman:
fan ta dig nu har du fått mig ännu mer åksugen, :)
jo tack min flickvän va inte så het på det heller kanske kan tvinga med henne till max åre om ens det. nåja

Akut Abstinens!!!!!!
Satte på mig mina goggels i morse bara för att känna känslan.... o känslan kom krypandes tillbaka, vill bara upp till fjälls o leva livet. Tycker timmarna, dagarna och månaderna segar sig fram. Men men det är bara o härda ut!!!

Akut Abstinens!!!!!!
det är SEGT! abstinensen blir bara värre av att kolla på skidfilmer! blir mer och mer rastlös, kan inte vara still...och det är drygt TVÅ MÅNADER kvar till premiären!! hur ska man orka?

Akut Abstinens!!!!!!
mm, det börjar bli en aning jobbigt att stå ut, och det blir inte bättre av att
skolan börjar!
har börjat skaffa grejorna till i år, så att man kan sticka ut när första snön
kommer... det lär nog dröja ett tag.

Akut Abstinens!!!!!!
det snöar här uppe i bergen. joda.
gerlos tex. sen finns det juh faktiskt glaciärer.

redan i Juli plogade jag ner för en liten brant i mina löpardojjor. 2400möh.

Akut Abstinens!!!!!!
hör till den stora skaran fattiga studenter som inte har råd att åka till glaciärer och snällt och MYCKET ofrivilligt får stanna kvar hemma och vänta på att snön ska börja falla...

Tillbaka
Topp