Akut hjälp med bindningar!

Max_Power

Ny medlem
Köpte ny bindningar idag ett par Ride EX, så långt allt bra, men när jag skulle plockar ner bindningar och skor i väskan så märker jag att toe strapen saknas eller den delen som man inte pumpar på! så nu är frågan åker till Arabba imorgon kl 0600 så jag hinner inte tillbaka till butiken jag köpte dom på, ska jag chansa på att det finns reserv delar till ride där nere eller ska jag skita i att ta med mig dom? har ett par gamla Flow bindningar som börjar sjunga på sista versen så jag vill helst ha mina nya...

Finns ingen möjlighet att använda Toe-strapen på från din gamla bindning på din nya? Nödlösning och sen får du försöka fixa den rätta toe-strapen när du kommer hem eller om du har tur där nere. Är inte säker på att det passar dock, men kanske är värt att testa. :)

Så vitt jag vet så är det ju ingen toestrap på flowbindningar. Det är ju mer som en enda stor cap som kan justeras i höjdläge och som sedan håller foten på plats när hälkappan fälls upp och trycker in foten sista biten. ;P

Jag skulle ta med de nya bindningarna. Kör på ride lx jag också. Och Jag tror nog att det skulle gå att få på vilken toestrap som helst provisoriskt. Flow åker jag bara på i hemma fjäll då åken är så mycket kortare.

Ha en härlig resa.

Skulle ta med mig båda 2 och sedan kolla om det finns. Ride är ett stort märke utanför sverige så chansen är nog ganska så god.

har nu kommit hem från alperna. Löste sig tillslut iaf hittade ett par gamla (jätte gamla) WARP bindningar som jag borrade ett nytt hål i räfflade delen av toe strapen och delade den på lägden. passade hyffsat och gicka iaf och åka med... fanns inte en ända shop med snowboard grejor i arabba FYI. tack för alla snabba svar BTW

Tillbaka
Topp