Alagna/Monte Rosa 2010/2011

to84

Ny medlem
Hallå alla skid/brädåkare!

Vi är två grabbar som ska göra säsong i Alagna/Monte Rosa i vinter. Vi söker nu en tredje person till lägenheten. Priset ligger på 3000 euros för fyra månader (jan-apr), vilket blir c:a 9300kr/person om vi blir tre. Ålder eller kön spelar ingen roll, bara du kan pröjsa hyran=) Är du intresserad så skicka ett PM!

Fan va respekt att säsonga i Alagna, kudos! Bästa åkningen verkligen, är toppliften klar än eller? Priset är ju ruggigt bra alltså men jag ska nog vara guide i år i val thorens. Annars kanske jag kan vara intresserad, frågan är ju bara om man pallar leva celibat i 4 månader...............................................

Jag och en polare funderar på Alagna/ Monte Rosa. Två Killar på 23år.
Skulle vara kul med lite folk då byn verkar stendöd men åkningen, utifrån vad som går att läsa sig till, enorm!
Ni som inte bestämt er för vart ni ska dra än i vinter, läs lite om Alagna, räkna med att vi blir ett gäng och haka på så blir vi det. Skriv gärna här om ni har några konstruktiva tips, frågor eller kommentarer. to84 planerar ni fortfarande att åka? Hört något om andra?

//Gustav

Jo, vi åker tre st. Från jan - apr. Har fixat en lägenhet i Alagna som tyvärr bara rymmer tre personer. Har inte hört något om några andra som ska till samma ställe. Vet några som ska till Gressoney däremot...

/Tomas

gurchan sa:
Någon som varit där och har lust att förklara om och isf hur närliggande byar/system hänger ihop?
Med liftar så klart ;) Hur trodde du? Fast var medveten om att Italienare är snåla som fään och mer än gärna slår av liften till Alagna om det är lite folk i systmet = du sitter fast över natten alt. får åka taxi för en jäkla massa pengar. Fast ska du till Monte Rosa så bo i Alagna, den bästa åkningen och de modernast liftarna är där. Hänger en skön Milanes i Alagna också som kör på Hendryx-lagg.

Hej
Jag är på väg till Monte Rosa i januari och har blivit tipsad att bo i Champoluc. Om det är någon som har boende för en person någon annanstans i närheten får ni mer än gärna höra av er!

Tjenna, alla sesongare lånar tråden lite

Någon som har tips på boende i Alanga för en 26 årig kille från götet är sugen på att glida ner ca 4 veckor i feb-mars

kan nås på kternstrom@hotmail.com

Tjenna, alla sesongare lånar tråden lite

Någon som har tips på boende i Alanga för en 26 årig kille från götet är sugen på att glida ner ca 4 veckor i feb-mars

kan nås på kternstrom@hotmail.com

Tillbaka
Topp