Hej,
Jag testade dem v,5 i Österrike i år. Längden jag testade var 188cm då jag själv är 190cm och lätta 92kg.
Efter jag hade testat dem och sugit på karamellen kring dem så lutar det åt att även jag kommer investera i den skidan. Just nu inväntar jag bara att dem släpper rätt längd igen inför säsongen.
Dem testades i nästa alla fören skulle jag säga med både nypistade backar, slush på eftermiddagen och blåis i Hahnenkammrennen men det som saknades var det där riktiga nysnön. Det jag kände var att skidan svarade riktigt bra i allt förutom den riktiga blåisen men det är ju inte många skidor som gör det så det rörde mig inte i ryggen. Det gick att stå på när man ville och kasta runt dem på kortsväng när man ville det med. För att vara så tunga (vilket dem verkligen är) så kunde man leka runt med dem precis som jag vill ha från en skida.
Enligt mig så kändes dem varken "tråkiga" eller för livliga utan något mittemellan vilket jag uppskattar med en skida som kanske tanken är när man bara vill/kan ta med sig ett par.
Något jag också uppskattade efter många veckor i alperna med många olika par skidor är att man fick ner dem i skidhållarna på gondolerna utan att behöva sära på skidorna vilket jag inte har varit van med me tidigare skidor.
Min ide är att kasta på en hybridbindning för att kunna ta kortare turer men jag skulle nog dra mig för att gå längre än några timmar då dem är som sagt tunga.
Hoppas detta hjälper något, mvh John