Alaska sommaren 2006

LoZz

Ny medlem
Alaska sommaren 2006
Mormor bjuder på kryssning till Alaska nästa sommar. Lagom kul å sitta i en båt med feta ignoranta amerikaner tänkte jag men sedan såg jag vad de har för resor i de olika hamnarna. Glaciär vandring, havskajak osv. Dessa avstickare är antagligen ganska dyra samt att jag bara har 6 dagar på mig innebär ju att man med största sannolikhet måste prioritera så vad är måste när jag är där?

Glaciärvandring, val/regnskog/grizzly safari. Skulle vara coolt å forsränning, padla kajak å få se på en glaciär som kalvar, såg det i nåt resereportag. Vad skulle ni rekomendera?

Alaska sommaren 2006
Det du måste göra e att käka på Halibut house i Valdez. Värdens godaste hälleflundra. eller ta en kaffe på "Bad ass coffe" nere i hamnen. Grissly safari låter asball, kör på det.. eller så kan du räkna gubbar i skägg och flanell skjorta då kommer du hålla dej sysselsatt..

Alaska sommaren 2006
Damn hittade priserna nu, tror att man måste vara en rik fet amerikan om man ska ha råd med hälften av vad jag hoppades på, fan att inget ska vara gratis här i världen. Men nått kul ska man väll få göra.

Tack för svaren, jo jag skäms för att jag inte är mer tacksam, ville helre ha en kryssning i Karibien men nu inser jag att Alaska är nog det häftigaste jag kan få under omständigheterna.

Tillbaka
Topp