Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Åldergräns?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 154544" data-attributes="member: 44213"><p>... hmmm</p><p></p><p>det finns idioter i alla åldrar.. åldersgräns i parken ?? rätt svårt att hålla koll på Om inte hela parken är inhängnad och att speciellt liftkort används vid inpassering till parken =kostsamt..</p><p></p><p>hmm.. hur skall vi lösa detta ?</p><p></p><p>det finns ju många arbetslösa som kanske skulle kunna arbeta som "vakter" och stå vid början av parken och säga till de små knotten och annat roligt folk att de kanske inte bör åka i parken om de inte har en viss nivå på sin åkning... kanske de kan hålla till i lek-landet eller nått .. ?</p><p></p><p>vilka man skall säga nej till blir då svårt.. manmåste ju lära sig på nått sett .. eller hur ?</p><p></p><p>.... </p><p></p><p>ex .. jag står och läser skylten i början av våran Dream-park i Ulricehamn... där står bla:</p><p></p><p>1. du bör ha god åkförmåga och hålla dig till den line som du behärskar</p><p></p><p>2. du skall INTE stanna mitt i linjen utan försöka få ett bra flyt genom hela parken</p><p></p><p>... så jag står och väntar någon minut på att några kottar skall ta sig ned så jag kan flyta gemon parken i hopp efter hopp och rail efter rail och känna det där sköna flytet..</p><p></p><p>vad händer då??</p><p></p><p></p><p>då kommer det 5 stycken plogande kottar med nedböjda huvuden och susar förbi med väldigt dålig kontroll. de plogar över hoppen och ramlar ned skrattande på andra sidan.. plockar ihop sig själva och sina skidor (ca: 8 minuter) och fortsätter sedan plogande nedåt i parken.. </p><p></p><p></p><p>????? vad skall man göra förutom att vänta tills det är klar sikt..</p><p></p><p>vad händer då??</p><p></p><p></p><p>då kommer 3 stycken "balla killar" i 15-års åldern som inte heller har så bra koll och 2 tjejer som de skall impa på... de åker förbi några av hoppen och ställer sig precis bakom för att ta fart mot de sista hoppet som är lite mindre.. eftersom de skall filma och impa på brudarna så blir de kvar där bakom hoppet i över 10 minuter.. </p><p></p><p>vad kan man göra åt det ??? jag skrek HÖGT!!! NUUUU KÖÖÖÖR JAAAG och tog fart mot de första hoppet.. de hoppade snabbt undan och jag flög över deras brydda huvuden och landade långt ned i landningen... switch bs 180 .. </p><p></p><p>de lyssnar på om någon skriker lite och flyttar ofta på sig.. det gör inte kottarna.. </p><p></p><p>... </p><p></p><p>det ÄR ett problem men det finns få lösningar som är konstruktiva och bra.. så..</p><p></p><p></p><p>tänk, acceptera och höj rösten när det behövs.. skratta inombords åt dessa kottar somhar så roligt och tänk dig att du själv har vart en noob en ggn i livet... en novis på dina skidor eller din bräda..</p><p></p><p></p><p>hav förtröstan bröder och systrar... tiden kommer då parken är tom och du får det flow du söker..</p><p></p><p></p><p>jibba lite utanför cafeterian så länge..</p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 154544, member: 44213"] ... hmmm det finns idioter i alla åldrar.. åldersgräns i parken ?? rätt svårt att hålla koll på Om inte hela parken är inhängnad och att speciellt liftkort används vid inpassering till parken =kostsamt.. hmm.. hur skall vi lösa detta ? det finns ju många arbetslösa som kanske skulle kunna arbeta som "vakter" och stå vid början av parken och säga till de små knotten och annat roligt folk att de kanske inte bör åka i parken om de inte har en viss nivå på sin åkning... kanske de kan hålla till i lek-landet eller nått .. ? vilka man skall säga nej till blir då svårt.. manmåste ju lära sig på nått sett .. eller hur ? .... ex .. jag står och läser skylten i början av våran Dream-park i Ulricehamn... där står bla: 1. du bör ha god åkförmåga och hålla dig till den line som du behärskar 2. du skall INTE stanna mitt i linjen utan försöka få ett bra flyt genom hela parken ... så jag står och väntar någon minut på att några kottar skall ta sig ned så jag kan flyta gemon parken i hopp efter hopp och rail efter rail och känna det där sköna flytet.. vad händer då?? då kommer det 5 stycken plogande kottar med nedböjda huvuden och susar förbi med väldigt dålig kontroll. de plogar över hoppen och ramlar ned skrattande på andra sidan.. plockar ihop sig själva och sina skidor (ca: 8 minuter) och fortsätter sedan plogande nedåt i parken.. ????? vad skall man göra förutom att vänta tills det är klar sikt.. vad händer då?? då kommer 3 stycken "balla killar" i 15-års åldern som inte heller har så bra koll och 2 tjejer som de skall impa på... de åker förbi några av hoppen och ställer sig precis bakom för att ta fart mot de sista hoppet som är lite mindre.. eftersom de skall filma och impa på brudarna så blir de kvar där bakom hoppet i över 10 minuter.. vad kan man göra åt det ??? jag skrek HÖGT!!! NUUUU KÖÖÖÖR JAAAG och tog fart mot de första hoppet.. de hoppade snabbt undan och jag flög över deras brydda huvuden och landade långt ned i landningen... switch bs 180 .. de lyssnar på om någon skriker lite och flyttar ofta på sig.. det gör inte kottarna.. ... det ÄR ett problem men det finns få lösningar som är konstruktiva och bra.. så.. tänk, acceptera och höj rösten när det behövs.. skratta inombords åt dessa kottar somhar så roligt och tänk dig att du själv har vart en noob en ggn i livet... en novis på dina skidor eller din bräda.. hav förtröstan bröder och systrar... tiden kommer då parken är tom och du får det flow du söker.. jibba lite utanför cafeterian så länge.. /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Åldergräns?
Tillbaka
Topp