Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Åldergräns?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emilw123" data-source="post: 154605" data-attributes="member: 28487"><p>En sjuåring går och lägger sig dagen innan sin födelsedag förargad över att han/hon blivit nekad att åka i parken idag oxå.. När samma unge vaknar upp dagen efter är han/hon 8 år och blir då insläppt........</p><p>Exakt när under denna 8-10 timmars sömn så blir Barnet moget nog att vistas i parken. Låt oss säga att detta sker när åre har öppet hela natten som de brukar ha där i början på säsongen då kan barnet inte åka i parken kl 23:59:59 men kl 00:00:01 så kan de göra de.. då är frågan vad händer under denna över gång.. för om vi går ner på ännu mer exakta tider så går dessa decimaltal mot oändligheten... vilket innebär att det inte går att bestämma när denna "mognad" som ovanstående talar om.. </p><p></p><p></p><p></p><p>Är det någon mer än jag som känner likheter med åldersgränser för körkort/krogen/systembolaget....? Vad innebär mognad...?</p><p>Jag tycker att de känns lite sosse över de där med lagar och regler.. Låt storebror sköta allt så slipper du tänka och använda sunt förnuft. </p><p></p><p></p><p>Tror det är nåra som varit i åre under v9... typ som att åka o kampa på hultsfred under festivalen o gnälla på att de är mycke folk..</p><p></p><p></p><p></p><p>Men jag förstår samtidigt hur alla känner. Men jag tror inte det finns något sätt som "vi" kan lösa det på. </p><p></p><p>Förmodligen blir det väll som med allt annat.. Det sker en dödsolycka som enkelt kunnit undvikas, och så skriver pressen en massa om det och sen löser skidorterna det själv...</p><p></p><p>Låt oss se till att detta inte sker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emilw123, post: 154605, member: 28487"] En sjuåring går och lägger sig dagen innan sin födelsedag förargad över att han/hon blivit nekad att åka i parken idag oxå.. När samma unge vaknar upp dagen efter är han/hon 8 år och blir då insläppt........ Exakt när under denna 8-10 timmars sömn så blir Barnet moget nog att vistas i parken. Låt oss säga att detta sker när åre har öppet hela natten som de brukar ha där i början på säsongen då kan barnet inte åka i parken kl 23:59:59 men kl 00:00:01 så kan de göra de.. då är frågan vad händer under denna över gång.. för om vi går ner på ännu mer exakta tider så går dessa decimaltal mot oändligheten... vilket innebär att det inte går att bestämma när denna "mognad" som ovanstående talar om.. Är det någon mer än jag som känner likheter med åldersgränser för körkort/krogen/systembolaget....? Vad innebär mognad...? Jag tycker att de känns lite sosse över de där med lagar och regler.. Låt storebror sköta allt så slipper du tänka och använda sunt förnuft. Tror det är nåra som varit i åre under v9... typ som att åka o kampa på hultsfred under festivalen o gnälla på att de är mycke folk.. Men jag förstår samtidigt hur alla känner. Men jag tror inte det finns något sätt som "vi" kan lösa det på. Förmodligen blir det väll som med allt annat.. Det sker en dödsolycka som enkelt kunnit undvikas, och så skriver pressen en massa om det och sen löser skidorterna det själv... Låt oss se till att detta inte sker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Åldergräns?
Tillbaka
Topp