Åldersgränser Bad Gastein

Yoggi123

Medlem
Hur är det med åldersgränserna i Bad Gastein?? hur är lagarna och hur följs dom, i barer o nattklubbar tänker jag på mest? :)
Jag och en polare var nere saalbach förra nyåret och blev då leggade som 16 åringar och hade inga problem med något överhuvudtaget. Nu är vi 9 killar på 17 år o undrar om det kommer vara några problem :)

18 år på Silver Bullet i BG, brukar inte vara några problem på de mindre ställena. Har glömt hur det var på Häggis, någon annan som har bättre koll?

lagen säger inga problem att ga till barer klubbar osv men bara vin/öl mellan 16-18, ingen sprit... och INGA bordeller eller swingersklubbar :D!

Var på Silverbullet och den baren mittemot när jag var där -07 tror jag det var, vilket måste gjort att jag var 14 år vid tillfället.
Hade inga problem att gå komma in mellan barerna förens klockan blev kvart i fem, då sa en kille i garderoben att jag kanske var lite för ung :lol: haha

16+ för vin och öl på restauranger/barer/affärer och 18+ för starkare har jag fattat.
Är 16 år och ska snart dit och ska vara där en vecka.

1. Är ganska lång och ser som 16/17, kommer det vara något problem att komma in på klubbar, speciellt de lite större som t ex silverbullet?

2. Stod ovanför att man kan komma in om man är under 18 på klubbar men får inte köpa starksprit, vilket jag har svårt att tänka mig, att man i sådant fall endast skulle få dricka öl/vin men får komma in på klubbarna. (antingen släpper de väl in mig och man får dricka vad som helst eller så får jag inte komma in alls.) Så stämmer det, kommer man in i vilken ålder som helst men får inte dricka?

Senast ändrad:
Var där v.9 förra året, och två av vårat sällskap var 17, och kom in med brorsans leg, ibland kollade inte. En gång kom ena killen in med en annan killes csn-kort..

Skulle säga att det beror helt på vem som står och kollar leg, om det står någon alls där.. Har för mig att det var 18+ på alla ställen förutom Wuhrers eller vad stället hette.. De körde 16 om jag minns rätt! Var för övrigt där det var lättast att plocka upp sliddjur också!

Passa er för korvturken runt hörnet bara, han blir inte glad om man inte beställer hans gurkspecial!

Var ju ett tag sen jag kom hem nu men för er som undrar så var det inga problem att komma in sålänge inte någon av resebolagen hade barrundor. :)

Jobbar härnere och kan säga att det inte är några som helst problem att komma in på Wührers eller Blockhäusl från det att man är 16. Ser man lite äldre ut kan man självklart även komma in på Häggbloms/Silverbullet/Gatz, men de är lite hårdare på legitimation, i och med att det är svenskägda barer.

Kom in på alla ovanstående barer utan problem det var bara en gång vi blev nekade efter att lämnat en gång o gick tillbaka då sts tror jag det resebolaget heter hade barrundor där :)

Var i BG förra Januari o var då 18år, men tror inte jag tog upp legget en enda gång faktiskt. Eller jo när jag köpte hem alkohol från affären, men inte på krog/klubb. så tror inte att det bör vara något problem. Lycka till! :)

Tillbaka
Topp