Åldersgränser i Chamonix?

Niljo

Ny medlem
Hej, ska till Chamonix v.11. Undrar lite vilka åldrsgränser det är på alkhol, barer nattklubbar o.s.v? // Nils

Vet inte hur det funkar i Cham, men i Les 2 Alpes fanns det inga åldersgränser på sådant, ville du köpa gräs, sprit eller en bomb så var det inga problem även om du är dagisbarn.

Senast ändrad:
nu ska vi se... Jag tror de var 20 men de var aldrig någon kontroll förutom på Le Garage och då var det iof 20. men de frågade bara och ja svarade 20 fast ja va 19 då, välkommen sa de å så gick vi in. Dock ska du tänka på att inte gå och vifta med ölen på stan, de är väldigt hårda och det ska vara hyfs. Vi åkte dit på det. Vi gick lugnt och sansat ner mot nåra kompisar med öl i handen, inge tjo och shim. Plötsligt skymtade ett blått ljus och 2-3 st poliser hoppade ut. Men det var ingen fara vi fick bara hälla ut det vi hade i handen. ner i en brunn. så vi bad om ursäkt och så fortsatte vi en trevlig kväll i chamonix.

Hälsa Biere blond deluxe från mig En riktigt billigt och soft öl. 55:- plattan mellanöl /Adde

Senast ändrad:
V. 11 är det nog lungt att inte vara 18 på le Garage men åk inte dit med förhoppningen att du ska kunna festa på South Bar.
Hoppas ni får en grym vecka i cham!

Tjena, var i cham en säsong nu i vintras. Att köpa i affärerna är lungt, och funkar typ överallt.Southbar kör på 18-års gräns eftersom det är en svenskägd bar. På garage har de aldrig legat någon så vitt jag vet. Den enda gången då någon frågade om mitt leg var då vi skulle till Chamonix enda gay, och då öppna klubb le Tof, men som sagt mitt i säsongen när allt är öppet finns det ju bättre ställen att gå till än le Tof, haha. ha det.

Tillbaka
Topp