Äldre burton dominant

Tink

Ny medlem
Äldre burton dominant
Hejsan

Knäckte brädan förra säsongen, så jag surfade in på blocket och hittade en burton dominant, 06 -eller 07-modell tror jag det är. Jag vet att det är en ganska gammal bräda, och jag har inte riktigt koll på hur länge det går innan materialet tappar sina egenskaper (om dom nu gör det dvs).

Bild på brädan: http://www.planet-sports.de/images/products/large/l_burton_dominant_156_2007.jpg

Vill ha en parkbräda och har länge varit helt inriktad på en dominant. Vill hellst inte slänga ut 4300 på en ny 2010a, och bryr mig inte så mycket om det jag står på är lite gammalt :)

Det jag undrar över är alltså om en Burton dominant från 06/07 som har åkts på i en halv säsong och som resten av tiden bara stått och samlat damm, fortfarande fungerar som en dominant ska göra i parken?

Äldre burton dominant
Om den har åkts på en halv säsong så borde den fungera, om inte ägaren har misshandlat den rejält. Har dock inga erfarenheter av Burton. Men min Forum har varit med ett bra jävla tag.

Äldre burton dominant
pinn har bra koll på burton, han har æven kørt på en dominant (04/05 el linkannde). har ær flitig på att svara och kommer med bra info.

Äldre burton dominant
styvare med åren blir den nog inte, snarare blir den mjukare med året och tappar bra med pop. har ägaren inte underhållit brädan med valla osv så kan belaget torkat ur och då är de lätt att knäcka brädan

Äldre burton dominant
Jag har kört på dominant 06 och 07.
Grymma brädor, skiljer i princip ingenting i känslan av dom..
Kör hårt på den där brädan, det är en gryym bräda.

Äldre burton dominant
Jag hade en sån där bräda för förra året tror jag det var, den var hård enligt mig men hade lika mycket pop som abba. Men nu kör jag på en Rome Artifact vilket är en riktigt mjuk bräda så kan vara därför också.

Men jag är helt 100% på att den fungerar som den ska.

Äldre burton dominant
Borde inte vara några konstigheter, en del brädor vrider sig dvs blir lite twistade, lägg den på ett plant underlag och kolla, väldigt enkelt. och förmodligen som nämnts tidigare är belaget uttorkat, bara att ge den en omgång med vallajärnet. lycka till!

Tillbaka
Topp