Alebacken!

pege

Medlem
Alebacken!
Tjaa! jag undrar bara om det är någon som har några bilder eller sånt från alebacken? är taggad på åka dit men vill se hur det är först :) hur många rails, ngt hopp?

// pege

Alebacken!
dom har rivit det enda hoppet som fanns. kommer eventuellt upp om 2 veckor igen.
en flatbox i nedre delen av backen. Två liftar och tvånedfarter

Alebacken!
bor ca 50 m från backen :) råder alla som gillar att hoppa mm att åka dit om någon vecka då det brukar komma någon "hoppkille" som bygger med den snön som finns tillgänglig. olika från år till år hur mycket som byggs pga snömängden.

Alebacken!
Aili: Hur är backarna i Alebacken egentligen (längd, fallhöjd, snötillgång)? Jag har aldrig varit där men det ligger ju nära så man kanske skulle testa. Jag är inte intresserad av hopp utan bara av piståkning.

Alebacken!
Clifford sa:
Aili: Hur är backarna i Alebacken egentligen (längd, fallhöjd, snötillgång)? Jag har aldrig varit där men det ligger ju nära så man kanske skulle testa. Jag är inte intresserad av hopp utan bara av piståkning.
all information finns på alebacken.nu :) den längsta backen är ca 450 m och jag tror att det va runt 1 m snö i backen. Ingen av backarna är specielt svåra men det är lätt värt att åka dit om man gillar att åka skidor. det är nästan aldrig kö nu mera tack vare de 2 nya liftarna (1 krok, 1 knap) men jag råder er värkligen att ta med mat, dryck och extrakläder då det bara finns en fruktansvärt liten värmestuga som inte riktigt klarar av 700 besökare på samma gång :P. Men som sagt kolla på nätet, där finns all information man behöver om priser, hur man kommer dit mm

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp