Ali Boulala släppt från fängelset!

Mammuth

Ny medlem
Tja.

Här kommer nu en nyhet för de skejtare som har något år på nacken eller åtminstone har skejtat tillräckligt länge för att komma ihåg mr. Ali Boulala.
Jag läste idag på Flip skateboards hemsida att de stolt kan säga att Ali skulle släppas Fredagen den 12 mars, det borde betyda att han är ute nu.

Folk kanske redan visste detta men jag tänkte slänga upp det på forumet ändå :)

Jag hoppas då att inom en snar framtid få se en av sveriges bästa skejtare "back on the streets" om skadorna tillåter och om han bestämmer sig att fortsätta.

För alla intresserade! Peace.

Senast ändrad:
Fan va gött, ska bli roligt och se om han kan fortsätta sin skejtkarriär, han lär vara stel efter skadorna från olyckan dock.
Hade varit nice att få se Ali igen!

Ge oss ovetande lite historia! :) Verkar finnas mycket att berätta om denna kille.

Wikipedia EDIT:

Ali Boulala, född 28 januari 1979, är en svensk världsberömd skateboardåkare. Han är uppväxt i Stockholm och gick i Gustav Vasaskolan. Hans mamma är från Finland och hans pappa är från Algeriet.

Ali har sponsorer från Flip, Etnies, Sidecuts wheels och Independent trucks. Han fick sitt stora genombrott genom filmen Flip Sorry där han bland annat försöker ollie ner för en 25 stegs-trappa.

Den 7 mars 2007 var Boulala med i en motorcykelolycka i Australien där hans kompis Shane Cross avled. Boulala överlevde med kraftiga skallskador. Han blev senare på grund av olyckan dömd till att sitta i ett australiskt fängelse i fyra år varav han måste sitta två av åren innan hans dom kan prövas om. Han blev frislätt den 12 Mars 2010.

Senast ändrad:
Ja det var Ali som körde motorcykeln, med Shane Cross bakpå. Jag vet bara att han låg i medicinskt koma rätt länge och att det länge var osäkert om han skulle överleva.

Det var ju mycket snack och rubriker både i en del tidningar och på nätet strax efter olyckan. Sen känns det som att hela skatesverige glömde bort honom efter några månader. Det fanns ingen info om någon dom eller rättslig prövning någonstans och det enda jag läste var att Shane Cross´s föräldrar inte tänkte väcka åtal mot Ali.

Ali har ju haft en part i både Flip Sorry och Flip Really Sorry och nu på Flip´s hemsida så finns det en trailer för hans part i Extremely Sorry också! :):)

Kul att få så pass nice respons/att det fanns folk som kom ihåg honom!
Det skulle ju också vara nice om Freeride.se kunde få tag i honom för en intervju eller något, nu när han har släppts.(Inte för att det rör skidåkning, men annan sommar-extremsport) :D

Om det är någon annan som hittar updates om detta, posta gärna!

Peace.

ja det var fan på tiden, fanns en skateblogg på feber.se innan och han skrev lite om ali ibland. men bloggen finns inte kvar så har inte en aning vad som händer nu.

riktigt fin kille

Tillbaka
Topp