all mountain dam/begagnade salomon lady 2012

faktor

Ny medlem
Hej alla.
Funderar på att köpa ett par Salomon lady 2012 till frun, då hon önskat en skida som fungerar både i pist och i lättare offpist (Sverige/Åre). Inga stora turer planerade, mest att kunna åka i puder bredvid backarna / i skogen här hemma när tillfälle ges.
Hon kör nu på ett par K2 true luv 156cm (osäker på längd) men tycker de känns korta/instabila/smala.
Har fått ett bra pris på ett par begagnade Lady inkl bindningar som jag tror blir bra instegsmodell till lössnö/all mountain. Hon är 162cm/58kg och medelgod åkare.
synpunkter/erfarenheter av den skidan?
-tackar.

ingen som har erfarenhet av de skidorna? vet att de har några år på nacken och inte är hetast på byn men va fan...;)

Hej,

Vet inget om just de skidorna, men ger dig ett litet tips i alla fall:

Min fru har ungefär samma längd/vikt som din och gick från just K2 true luv till all mountain för några år sedan. Hon valde ett par Line Celebrity 100mm (finns förvirrande nog en helt annan skida från Line nu med samma namn). Hon var extremt nöjd med dem och körde dem överallt och hela tiden. När de blev utslitna förra året köpte hon efterföljaren Soulmate och har varit lika nöjd med den.

Nu har hon kompletterat med ett par biffiga pistskidor (Hendryx DeGüello) för de isiga, hårda dagarna. Men annars fungerar Soulmate riktigt bra till allt.

De är nästan gratis på Conrad nu. Det kan inte bli fel. Köp inte kortare än 165 - de är lättåkta.

OOOOOOOPS, sorry. La ut en bild på Soulmate 90. Det är inte alls samma skida. Vet inte mycket om 90, men den saknar metall och har inte fått alls lika positiva omdömen.

98an skall det vara och även den finns på Conrad om än lite dyrare än 90. Dock bara i 172. Men jag tror inte att det kan känns långt.

http://lineskis.com/skis/soulmate-98

Hej pistgubbe o tack för svar!
De verkar som ett par bra skidor, bra med erfarenhet av åkare med samma vikt/längd.
priset jag fått på ett par Lady (i "mkt bra skick")är hälften av det på Soulmate hos Conrad (iofs helt andra lagg och ny kontra beggad men...) och levererade till dörren. Verkar bra men har inte gigantisk erfarenhet av att köpa/jämföra skidor åt nån annan, därför ville jag kolla om nån härinne satt på erfarenhet av de modellen (ska tydligen vara damversionen av Lord, så erfarenheter av den är också välkomna). Så länge Lady är ett vettigt val och inte oåkbara för åkare med hennes spec så tror jag det är ett stort steg uppåt. Om sen skidorna inte är topp tio spelar nog mindre roll.

Snödjup

Tillbaka
Topp