All mountain freestyle snowboard

• Trådstartare Trådstartare sky
  • Start datum Start datum

sky

Medlem
Dags att byta bräda har kört slut på en gammal 157 Lib tech TRS BTX Jag är en erfaren gammal gubbe som tycker om att åka fort men även hoppa runt på mindre hopp & leka lite i parken. 173cm 77kg skor US 11,5.
All mountain freestyle snowboard med helst Magnetraction’s ( Jag har redan en puder bräda)
Lib Tech TRS Horsepower 157MW
Lib Tech BOX KNIFE C3 157w
LIB TECH HOT KNIFE 156W
Gnu RIDERS CHOICE ASYM C2X 158w
Gnu GNURU ASYM C2E 155MW
Är det någon som har provat några av brädorna & vet skillnader på dem eller har någon annan synpunkt.

Gnu RIDERS CHOICE ASYM C2X är jag grymt nyfiken på att testa.
Har inte Never summer någon bradare variant av Proto2?

Jag önskar att jag hade kunnat prova alla brädorna. Men det blir till att chansa nu när man kan handla på reor på nätet.
Så här tänker jag av recensioner jag läst.

Kanske för mjuk & ostabil i högre farter.
Lib Tech BOX KNIFE C3 157w

Kanske för aggressiv
LIB TECH HOT KNIFE 156W

Sämre version av riders choice
Gnu GNURU ASYM C2E 155MW

Det lutar mot någon av dessa.
Kanske lite för styv
Lib Tech TRS Horsepower 157MW

Kanske lite för mjuk & ostabil i högre farter.
Gnu RIDERS CHOICE ASYM C2X 158w

Men det hade varit roligt om någon här hade någon erfarenhet av brädorna. DOUGHBOY brukar ha koll?

Bejnan sa:
Med dina fötter så Gnu Riders Choice 158w av dem du listar
Jag är helt med Benjan här. Gnu RC är en grym bräda för den åkning du är ute efter. Den kommer absolut inte att bli för mjuk och ostabil. Enligt min bedömning är Gnu RC väl så aggressiv som Lib Hot Knife men inte på ett sätt som skulle göra att det blir några problem för TS.

Doughboy sa:
Bejnan sa:
Med dina fötter så Gnu Riders Choice 158w av dem du listar
Jag är helt med Benjan här. Gnu RC är en grym bräda för den åkning du är ute efter. Den kommer absolut inte att bli för mjuk och ostabil. Enligt min bedömning är Gnu RC väl så aggressiv som Lib Hot Knife men inte på ett sätt som skulle göra att det blir några problem för TS.
Tack för det snabba svaret. Det lutar mot Gnu RC. Gnu RC har även ett tilltalande pris.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp