Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All Mountain skidor för topptur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SweetDave" data-source="post: 1229899" data-attributes="member: 177714"><p>Den senaste säsongen har jag fått ett intresse för touring och på grund av detta börjat tänka över min utrustning. </p><p></p><p>För närvarande har jag ett par Nordica Enforcer 93, 193 cm från 2017. Detta är en skida som jag har varit väldigt nöjd både i och utanför pisten men för att gå på topptur känns de för tunga. Denna vinter köpte jag en dualbindning (vet inte vad de heter) från som Marker som ett topptursläge och ett "vanligt" till mina Enforcers.</p><p></p><p>Min förhoppning är att spendera 25% av min skidåkning på tur och resterande del on/off piste.</p><p></p><p>Har någon ett tips på skidor som är lämpliga för detta syfte? </p><p></p><p>Jag tänker framförallt att de ska vara lättare men det finns kanske andra egenskaper som är nog så viktiga.. </p><p></p><p>Jag skulle kategorisera mig som en Intermediate/Advanced skidåkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SweetDave, post: 1229899, member: 177714"] Den senaste säsongen har jag fått ett intresse för touring och på grund av detta börjat tänka över min utrustning. För närvarande har jag ett par Nordica Enforcer 93, 193 cm från 2017. Detta är en skida som jag har varit väldigt nöjd både i och utanför pisten men för att gå på topptur känns de för tunga. Denna vinter köpte jag en dualbindning (vet inte vad de heter) från som Marker som ett topptursläge och ett "vanligt" till mina Enforcers. Min förhoppning är att spendera 25% av min skidåkning på tur och resterande del on/off piste. Har någon ett tips på skidor som är lämpliga för detta syfte? Jag tänker framförallt att de ska vara lättare men det finns kanske andra egenskaper som är nog så viktiga.. Jag skulle kategorisera mig som en Intermediate/Advanced skidåkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All Mountain skidor för topptur
Tillbaka
Topp