Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All Mountain skidor för topptur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1229923" data-attributes="member: 83225"><p>Allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga och hur bekväm du är. Jag kör själv på en lösning där jag använder Salomon MTN Explore 95 som pist/tur skida. Jag har andra skidor för puderdagar eller allmän resort-offpist. Sen kombinerar jag med inserts så att jag kan skifta bindningar smidigt på MTN-skidorna. Ska jag köra pist använder jag mina Shift-bindningar och ska jag tura så har jag ett par lätta ATK Crest. Den lösningen är absolut inte billig och det går förstås att tura med det du har också (jag har kört flerdagarsturer med just Enforcers och Shift tidigare). Har du rambindningar idag, där man lyfter hela bindningen i varje steg är ju ett byte till tex Shift en enorm skillnad. Antagligen en större skillnad än ett skidbyte. </p><p></p><p>Sen är en viktig fråga hur du definierar 25% tur? Betyder det att du lägger 25% av varje skiddag i systemet på att tura lite eller betyder det att var fjärde resa är en ren turresa? Går du bara korta snuttar varje dag där du ändå åker pist/vanlig offpist också så gör ju inte vikten så mycket men om du ibland ska dra iväg på veckoturer där du går rejält långt varje dag så spelar det ju stor roll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1229923, member: 83225"] Allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga och hur bekväm du är. Jag kör själv på en lösning där jag använder Salomon MTN Explore 95 som pist/tur skida. Jag har andra skidor för puderdagar eller allmän resort-offpist. Sen kombinerar jag med inserts så att jag kan skifta bindningar smidigt på MTN-skidorna. Ska jag köra pist använder jag mina Shift-bindningar och ska jag tura så har jag ett par lätta ATK Crest. Den lösningen är absolut inte billig och det går förstås att tura med det du har också (jag har kört flerdagarsturer med just Enforcers och Shift tidigare). Har du rambindningar idag, där man lyfter hela bindningen i varje steg är ju ett byte till tex Shift en enorm skillnad. Antagligen en större skillnad än ett skidbyte. Sen är en viktig fråga hur du definierar 25% tur? Betyder det att du lägger 25% av varje skiddag i systemet på att tura lite eller betyder det att var fjärde resa är en ren turresa? Går du bara korta snuttar varje dag där du ändå åker pist/vanlig offpist också så gör ju inte vikten så mycket men om du ibland ska dra iväg på veckoturer där du går rejält långt varje dag så spelar det ju stor roll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All Mountain skidor för topptur
Tillbaka
Topp