All-mountain skidor, tips och råd

NatteF

Ny medlem
- Nuvarande skidor: K2 Silencer
- Vikt: ca 65kg
- Längd: 182cm
- Åkstil: 60% pist, 40% offpist
- Erfarenhet: Minst 1 veckas åkande per säsong, de senaste 15 åren. Nordiska fjäll samt alperna blandat.

Hej!

Jag är nu på jakt efter ett par nya skidor, mina Silencer är gamla och slitna, för korta och inte den skidan som intresserar mig längre. Jag är ute efter ett par All-mountain skidor, som har lite bredd så det blir flyt i pudret, samtidigt som de går bra i pisten. Jag har läst runt lite nu här på forumet, och fastnat lite för Völkl Mantra samt Salomon Shogun. Tror ni att dessa skulle vara något att satsa på? Har ni några andra tips eller åsikter om dessa skidor?

Tacksam för alla svar!

Mvh Natte

Själv har jag köpt Nordica soulrider som en skida för hela berget, riktigt rolig och lekfull skida! :)

Rossi Scimitar verkar ha fått gott betyg, helrocker utan spann. Billiga som attans också.

Kolla blistergear och Teton.

Jag beställde just ett par Scimitiar 185 i kategorin. Vi får väl se om de faller mig i smaken.

Typiskt mig. Jag har testat 50 modeller i år eller nåt, men sen beställer jag ändå en oprövad variant... :-)

Vilken djungel det är att hitta vad som är rätt modell! Skulle verkligen uppskatta om ni skrev en rad om varför just den skidan ni föreslår är den rätta :)

Tillbaka
Topp