Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All mountain skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1094998" data-attributes="member: 29440"><p>Har du testat nån av skidorna?</p><p></p><p>Jag har endast testat Project 100 av dessa (eller om det var 110) för 2-3 år sen.</p><p>Testade då även Line SD 95 och BC Atris.</p><p>Gillade då mest Line skidan då den kändes mest lekfull och lättare att varier svängen samt bra tryck/skjuss ut ur svängen. Köpte sen ett par SD110. Även Atris var bra med något mer bett och passade för lite större svängar. Har köpt dessa inför denna säsong. Tyckte Extreme Project var lite tråkig och lite väl dämpad för min smak.</p><p>Men det var lite dåligt glid/ valla på det exemplaret jag testade och inte direkt nyslipade kanter så det kan ha bidragit till den lite negativare känslan jag fick av dem.</p><p></p><p>Ett annat alternativ kan vara Line Supernatural som har fått bra omdömen i bl a åka skidors tester. Den är åckså lite mer dämpad med lite metall i konstruktionen om du tror stt det är den typen av skida du gillar.</p><p>Bäst är så klart att testa de skidor du är intresserad av innan köp.</p><p></p><p>90-100 är nog lagom bredd annars.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1094998, member: 29440"] Har du testat nån av skidorna? Jag har endast testat Project 100 av dessa (eller om det var 110) för 2-3 år sen. Testade då även Line SD 95 och BC Atris. Gillade då mest Line skidan då den kändes mest lekfull och lättare att varier svängen samt bra tryck/skjuss ut ur svängen. Köpte sen ett par SD110. Även Atris var bra med något mer bett och passade för lite större svängar. Har köpt dessa inför denna säsong. Tyckte Extreme Project var lite tråkig och lite väl dämpad för min smak. Men det var lite dåligt glid/ valla på det exemplaret jag testade och inte direkt nyslipade kanter så det kan ha bidragit till den lite negativare känslan jag fick av dem. Ett annat alternativ kan vara Line Supernatural som har fått bra omdömen i bl a åka skidors tester. Den är åckså lite mer dämpad med lite metall i konstruktionen om du tror stt det är den typen av skida du gillar. Bäst är så klart att testa de skidor du är intresserad av innan köp. 90-100 är nog lagom bredd annars. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All mountain skidor
Tillbaka
Topp