All-mountain skidor

• Trådstartare Trådstartare Swompi
  • Start datum Start datum
S

Swompi

Guest
All-mountain skidor
Jag går runt och funderar på vad jag ska köpa för skidor till nästa säsong...
Jag vill ha en skida som är rolig och lekfull i pisten (under 18m svängradie) och ändå ha en som lyfter och flyter på bra i off-pisten..:cool:

Har kollat på:
några av K2 apache modellerna
Salomon Lord
Armada Alpha 1 och 2... kanske JJ?
Har snackat med olika personer i Åre på Hansson och stadium... men alla verkar inte kunna något ellerr pracka på mig det dyraste

Jag behöver hjälp som ni märker... Har ni något att rekommendera? :D

All-mountain skidor
Extrem har några modeller också som verkar suspekt lika en del hendryxmodeller, väldigt lika mått (samma formar månntro?) och tillverkas på samma fabrik men om de har fler likheter än så vet jag inte. Kan vara värt att kika på då Extrem säljs rätt billigt nu

All-mountain skidor
Jaja... Blev ett par Line prophet Flite (90)...
Gjorde ett vrålfynd I polen med klassen ^^

All-mountain skidor
Flite? Är det en ny modell eller en gammal? Minns att mothership fanns i fliteversion och då var den utan metall. Är detta något liknande?

All-mountain skidor
Hendryx är nog det optimala, men priset är ju klart en nackdel där. Jag skulle också rekommendera Extreme skidorna, antingen Big Pen eller Å-bahn, beroende på om du kör mest offpist eller pist. Har hört mycket bra om dessa skidor och personligen så tycker jag att designen är riktigt najs på båda!

Men jag vet ju inte vad som kommer till nästa säsong, kanske kommer något riktigt najs då!

Snödjup

Tillbaka
Topp