Alla i GBG, se hit! uppdaterad tråd 25 mars

Olif

Ny medlem
Tjenare!

TITTA PÅ MITT SENASTE INLÄGG!

Efter den långa sommaren har det äntligen blivit dags för lite brädåkning. Därför bestämde jag mig för att tjuvstarta lite på träningen och fixa ihop lite funboxes och små jumps.

Jag håller på att svetsa på min 2:a funbox nu (Pga att min första blev stulen, patetiska jävlar som stjäl sånt!) och har ett hopp med höjden 55 cm, som kan passa till min nya funbox.

Detta kan leda till ganska många roliga timmar av tränig. Så jag undrar ifall någon annan i GBG (eller utanför) vill hänga på någon dag o träna lite. Allt blir ju roligare desto fler man är!

Jag tänkte att man kan vara utanför isbanorna i Rudalen (vid Frölunda). Och detta tror jag är ett smart val då killen som kör ut snön från isbanorna (traktorn killen) är väldigt lätt mutat och kan till en viss betalning lägga snön där man vill att han ska göra, vilket kan spara en massa tid med skyffeln. Förra året fick jag hjälp av honom för endast 4 flaskor bärs, vilket var otroligt värt det.

Jag hoppas att bli klar med min andra funbox om ca 10 dagar, ifall jag får tag på tillräckligt med material. Så förhoppningsvis kan man kicka ut o börja köra inom 2 veckor om allt går som planerat samt att vädret håller sig runt 5 grader.

Som många förmodligen förstår så blir det inget stort i början, men om folk visar intresse och kanske till och med hjälper till med bygget av olika "funpark delar" kan detta bli en roligt sätt att fördröja tiden under denna Göteborgska vinter.

Har ni några frågor eller förslag så är det bara att skriva i tråden.

Ha de gôtt gubbar!

//Olif

Senast ändrad:
sweet men får inte vi skid åkare vara med ? S: haha 4 flaskor bärs i lerum får du all snö vart du vill gratis ;) men ja e lätt på :D

westcoast_surfers sa:
sweet men får inte vi skid åkare vara med ? S: haha 4 flaskor bärs i lerum får du all snö vart du vill gratis ;) men ja e lätt på :D
Fan vad gött!
Alla som vill vara me får såklart vara med, varesig man åker skidor eller bräda.
Ville bara inte dubbelposta, därför la jag upp den i snowboard avdelningen.

Men du kan ju sprida det till dina kompisar;)

Ha de gött //Olif

westcoast_surfers sa:
japp tror de e iaf 5-6 stycken som e på här de e bara å säga ett datum.

peace out mannen
Nice!
Vi får vänta tills det blir lite kallare tror jag, det finns faktiskt inte så mycket snö nu som man kan få tag på.
Men ska nog bygga lite saker till lite senare. Så kanske ska göra en smalare funbox oxå.

//Olif

Säg bara till när och var ni kör så e jag på =D men man kan köra redan nu, det finns massor med snö vid alla ishallar, iaf här i partille, och i lerum me =)

RCroy sa:
Säg bara till när och var ni kör så e jag på =D men man kan köra redan nu, det finns massor med snö vid alla ishallar, iaf här i partille, och i lerum me =)
Jo, problemet är att så snabbt det blir regn så spolas snön bort liksom. Ska se nu på smhi hur vädret kommer se ut närmaste dagarna.
//Olif

Olif sa:
RCroy sa:
Jo, problemet är att så snabbt det blir regn så spolas snön bort liksom. Ska se nu på smhi hur vädret kommer se ut närmaste dagarna.
//Olif
hehe vädret har ingen betydelse vi har kört drygt 5 rail jam nu å de har ösrängat ena gången å de gick as bra endå ;)

smith-the-sith sa:
fett lägg alt i frölunda borg sen
Jag funderar på att lägga det vid frölunda borg istället före rudalen faktiskt. Sakerna kommer förmodligen bara bli snodda i rudalen.

Men har någon här en 740 eller någon annan bil som har stort lastutrymme, För jag har lite svårt att frakta boxen då våran van är utregistrerad.

Jag börjar faktiskt bli ganska sugen på att dra o köra lite idag:)

//Olif

Senast ändrad:
Olif sa:
smith-the-sith sa:
Jag funderar på att lägga det vid frölunda borg istället före rudalen faktiskt. Sakerna kommer förmodligen bara bli snodda i rudalen.

Men har någon här en 740 eller någon annan bil som har stort lastutrymme, För jag har lite svårt att frakta boxen då våran van är utregistrerad.

//Olif
Jag har en släpkärra som vi kan använda. Adde har bil med så det är nog det minsta problemet hur man får det dit.

Japaner sa:
Olif sa:
smith-the-sith sa:

//Olif
Jag har en släpkärra som vi kan använda. Adde har bil med så det är nog det minsta problemet hur man får det dit.
Fan vad soft. Säg något datum som passar er att frakta dit det så är jag på!

här i piteå behöver vi inga ishallar. vi har snö så det räcker och blir över.

ja är så sjukt på så de inte finns!!! as kul fast bättre å lägga de i frölundaborg de finns as mycket snö där å två andra rails å så, så de hade varit as ball typ en liten mini park som man har ishalls snö till. om någon orkar så skulle en wallride vara hur fett som helst.

väntar på datum, ja är så sjukt taggad de hade varit fett om vi kunde köra nu til helgen, adde behöverla bara åka till dig å hämta boxen å ställa den någonstans (frölundaborg) å sen är det bara å köra.

MORFARF sa:
väntar på datum, ja är så sjukt taggad de hade varit fett om vi kunde köra nu til helgen, adde behöverla bara åka till dig å hämta boxen å ställa den någonstans (frölundaborg) å sen är det bara å köra.
Japp, vill dock vara med vid "premiären" av boxen.

Har tittat lite på mitt skol-schema och väderprognoser.
Skulle de passa för er killar på fredan? Jag kan vara hemma då runt 13:30 så man kan ta boxen till frölundaborg tidigt på dan.

Den som har bil o släp kan adda min msn: Oliver_lendowski@hotmail.com

Ha de gött!

Edit: Har någon föresten möjlighet till att fixa billiga stålrör? Jag funderar på hur länge den nyvarande Funboxen kommer hålla, då det förmodligen kommer vara massa idioter som kommer vara "tuffa" och demolera boxen. Så för att göra det svårare för dem kan man ju göra en lite snyggare box av metal. Jag har MIG svetts hemma så det ända problemet blir materialet.

Senast ändrad:
Bumpar tråden lite bara för det.
Är det någon som har bil med släp som kan ta boxen till frölunda borg?

Ha de gött
//Olif

Skulle också vilja vARA med :D Jag å en kompis tror jag . Säg bara datum and i will be there =)

Jag vet faktiskt inte hur de blir, med tanke på att det regnar var 3:e dag så blir de lite jobbigt att jibba. Men boxen står fortvarande hemma hos mig så jag har kanska knutna händer.

//Olif

haha olif, det här kommer låta sjukt som fan

men hängde inte du på moppenet för nå år sedan? känner igen nicket som fan å är tvärsäker på att det är därifrån

Hahaha, jo faktiskt Mardiman :P Jag hade min moppetid för ca 2 år sedan:P
Coolt att bli igenkänd;)

Men nu till saken:D
Eftersom snön har nu kommit till Gbg satte jag upp boxen och gjorde ett passande hopp. Allt detta står på min tomt så om någon har lust på lite soft jibb är de bara att säga till och komma förbi, alltid kul att vara fler!

Bilder:
http://olif.bilddagboken.se/p/show.html?id=184420125&directlink=1
http://olif.bilddagboken.se/p/show.html?id=184420857&directlink=1
http://olif.bilddagboken.se/p/show.html?id=184422713&directlink=1

//Olif

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp