allmän trix hjälp

vnmedia

Ny medlem
allmän trix hjälp
tjena jag söker några små enkla trix att göra på en vanlig xc bike på urban street och dirt har som kan bli snygga på film?? skriv gärna hur man utför dom tack

någon som också kan ge lite tips på vad man kan göra drop från och annat??

allmän trix hjälp
Bunny hops och manuals är en bra start för street. Sök runt på youtube och vimeo, för där finns det hur många howtos som helst.

bunny hop:
upp med framhjulet först, sen ryck rakt upp, sen tryck styret frammåt och låt bakhjulet glida med.

manual: http://www.foxhead.com/us/mtb/videos/id/18849
ryck upp styret och rör samtidigt kroppen bakåt med raka armar och häng över bakhjulet. balansen fixar du genom att röra höften.

Se några videos och dra ut och testa testa testa. Enda sättet att lära sig är att nöta tills det sitter. Droppa kan du göra från vad som helst, använd fantasin bara. Lycka till :)

allmän trix hjälp
har hållt på med mtb i nårra år nu så ja kan bunny hops och stegra (hyfsat stående iaf) har bara inte haft intresse för att lära mig andra trix men menade trix like 360 och sånt

allmän trix hjälp
barspin. det är inte allt för svårt.. så länge du inte har ett allt för brett styre:P och fake. det är inte heller så svårt.

Senast ändrad:
allmän trix hjälp
du kan ju göra tuck no hander Superman NFCC rockstar osv finns hur många som helst skriv om du vill att jag ska berätta hur man gör

Tillbaka
Topp