Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
allmountain jibbskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 228309" data-attributes="member: 46762"><p>Har du inte hört det Hasse, de har gjort om BC den senaste månaden. Den har brättet av vanliga BC (129mm) men tailen av FS. Snacka om Pontoon och pintail! </p><p></p><p>Du har ju iaf. lite kött på benen och ordentlig längd, så du kan nog välja och vraka lite bland skidorna, passa dig bara för att ta för mjuka. Trots att Sk(fjortisnamnet)ratch verkar vara ute och cykla så är faktiskt BC ett bra val. Förra årets BC var riktigt trevlig allround och bra i puder. Nu i år har de lättat skidan och gjort den ännu spänstigare. Den ska även vara ännu mjukare i brättet så att den flyter upp ännu mer. Det som jag tyckte kunde förbättras på fjolårsskidan var just den lite tunga känslan och att den kanske var lite väl biffig i parken. Nu har de alltså lättat skidan och gjort den spänstigare så den kommer nog vara ett riktigt bra val och jag längtar verkligen till att få köra på den! Om du vill satsa i parken så kan du ju montera i modern-läget, men det blir ju avkall på puderegenskaperna. hellbergarn säger att det är för brett, jag säger det funkar bra... Vanesak! Det blir avkall på kantgrepp och så men det funkar utan. ;-) </p><p></p><p>Mojo 90 är också en ruggig allroundskida, men den tycker jag är sämre än fjolårs-BC:n i parken, och nu är BC:n uppdaterad så...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 228309, member: 46762"] Har du inte hört det Hasse, de har gjort om BC den senaste månaden. Den har brättet av vanliga BC (129mm) men tailen av FS. Snacka om Pontoon och pintail! Du har ju iaf. lite kött på benen och ordentlig längd, så du kan nog välja och vraka lite bland skidorna, passa dig bara för att ta för mjuka. Trots att Sk(fjortisnamnet)ratch verkar vara ute och cykla så är faktiskt BC ett bra val. Förra årets BC var riktigt trevlig allround och bra i puder. Nu i år har de lättat skidan och gjort den ännu spänstigare. Den ska även vara ännu mjukare i brättet så att den flyter upp ännu mer. Det som jag tyckte kunde förbättras på fjolårsskidan var just den lite tunga känslan och att den kanske var lite väl biffig i parken. Nu har de alltså lättat skidan och gjort den spänstigare så den kommer nog vara ett riktigt bra val och jag längtar verkligen till att få köra på den! Om du vill satsa i parken så kan du ju montera i modern-läget, men det blir ju avkall på puderegenskaperna. hellbergarn säger att det är för brett, jag säger det funkar bra... Vanesak! Det blir avkall på kantgrepp och så men det funkar utan. ;-) Mojo 90 är också en ruggig allroundskida, men den tycker jag är sämre än fjolårs-BC:n i parken, och nu är BC:n uppdaterad så... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
allmountain jibbskida?
Tillbaka
Topp