Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
allmountain jibbskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 229312" data-attributes="member: 46762"><p>Nu blir jag alldeles kallsvettig och matt... Vad är fel på mig? </p><p></p><p>Aha, det är bara jo_wel som först nu förstår att BC är en puderskida med twintips...</p><p></p><p>Grejen var ju att du ville ha en allmountainskida, lite park, men inte överdrivet mycket, blir det puder så är det där du hänger. Jag hade iaf. köpt en skida över 90mm då och då jag åkt och njutit av 2 versioner av Scratch BC rekommenderade jag den då den är trevlig i parken om man inte har allt för seriösa mål medans man har en puderskida som duger mer än väl.</p><p></p><p>Om du inte köper längsta modellen kan du lika bra köpa en vanlig parkskida då de egenskaperna som de extra mm:arna under foten ger försvinner då du inte har en normallång puderskida... en 178 till en som är 188 kommer fungera, men du kommer ju inte få konstant flyt... Monterar du sen på främre strecket är det verkligen kört...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 229312, member: 46762"] Nu blir jag alldeles kallsvettig och matt... Vad är fel på mig? Aha, det är bara jo_wel som först nu förstår att BC är en puderskida med twintips... Grejen var ju att du ville ha en allmountainskida, lite park, men inte överdrivet mycket, blir det puder så är det där du hänger. Jag hade iaf. köpt en skida över 90mm då och då jag åkt och njutit av 2 versioner av Scratch BC rekommenderade jag den då den är trevlig i parken om man inte har allt för seriösa mål medans man har en puderskida som duger mer än väl. Om du inte köper längsta modellen kan du lika bra köpa en vanlig parkskida då de egenskaperna som de extra mm:arna under foten ger försvinner då du inte har en normallång puderskida... en 178 till en som är 188 kommer fungera, men du kommer ju inte få konstant flyt... Monterar du sen på främre strecket är det verkligen kört... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
allmountain jibbskida?
Tillbaka
Topp