Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain skidor med låg radie för carving, tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1054390" data-attributes="member: 120579"><p>Hej , äger själv 1 par Völkl RTM vwerks ( samma som RTM 84 fast byggd i andra material)</p><p>En suverän skida att åka fort och carvar friskt.</p><p>Extrem skidan som jag åkte hade nästan samma bett som RTM skidan på isen men funkade väldigt bra i uppkörd pist där den va mycket bättre än RTM skidan och jag tycker den funkar bra i eftermiddags pucklar.</p><p>Extrem skidan va kanske lite styv i offpisten för min smak men funkade helt ok.</p><p>RTM skidan är ingen skida jag skulle ta om jag skulle åka en baksida ner, den funkar om det snöat över natten att åka puder i pist allt några meter från pisten.</p><p>Extrem p 100 är en kompromiss funkar bra på allt utan att briljera, enligt mig vassare i pist än i offpisten.</p><p>Kolla Völkl Mantra årets modell tror om jag minns rätt att den byggs i samma form som RTM (84) fast bredare.</p><p>Kan säkert vara en fin skida som funkar för dig.</p><p>Som sagt det är en hel djungel av skidor i denna kategori, det bästa är om du skulle kunna provåka innan du köper.</p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1054390, member: 120579"] Hej , äger själv 1 par Völkl RTM vwerks ( samma som RTM 84 fast byggd i andra material) En suverän skida att åka fort och carvar friskt. Extrem skidan som jag åkte hade nästan samma bett som RTM skidan på isen men funkade väldigt bra i uppkörd pist där den va mycket bättre än RTM skidan och jag tycker den funkar bra i eftermiddags pucklar. Extrem skidan va kanske lite styv i offpisten för min smak men funkade helt ok. RTM skidan är ingen skida jag skulle ta om jag skulle åka en baksida ner, den funkar om det snöat över natten att åka puder i pist allt några meter från pisten. Extrem p 100 är en kompromiss funkar bra på allt utan att briljera, enligt mig vassare i pist än i offpisten. Kolla Völkl Mantra årets modell tror om jag minns rätt att den byggs i samma form som RTM (84) fast bredare. Kan säkert vara en fin skida som funkar för dig. Som sagt det är en hel djungel av skidor i denna kategori, det bästa är om du skulle kunna provåka innan du köper. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain skidor med låg radie för carving, tips?
Tillbaka
Topp