Norgekamraten
Medlem
Allmountain skidor med låg radie för carving, tips?
Hej Freeride,
Tänkte äntligen införskaffa mig ett par egna skidor efter år och år av att hyra skidor med tveksam kvalitet...
Jag är egentligen en piståkare, som gillar att carva, fort
Har dock mer och mer gått mot att åka offpist när tillfälle ges, så jag letar efter en skida som klarar av både och. Dock är det viktigt att den klarar av isiga förhållanden och ganska höga hastigheter, samt med kort radie (helst <18m).
Så, om det finns några tips här på vad jag ska köpa, så hade det uppskattas
Har kollat Armada TST och Rossignol Soul 7, men är tveksam på att de är så bra i isiga förhållanden. Har även rekat Hendryx 917, men tror det är lite över min nivå, och ev lite utanför budget
Är 174 lång, och väger 70kg. Min erfarenhet tidigare ligger främst i pistskidor, och då har jag kört 164. Har ju förstått att de nya rockerskidorna kan man köra lite längre, men vill nog inte köra på skidor som är längre än 180cm...
Är det Extrem Project 100 som gäller eller finns det andra tips?
Tänkte äntligen införskaffa mig ett par egna skidor efter år och år av att hyra skidor med tveksam kvalitet...
Jag är egentligen en piståkare, som gillar att carva, fort
Så, om det finns några tips här på vad jag ska köpa, så hade det uppskattas
Har kollat Armada TST och Rossignol Soul 7, men är tveksam på att de är så bra i isiga förhållanden. Har även rekat Hendryx 917, men tror det är lite över min nivå, och ev lite utanför budget
Är 174 lång, och väger 70kg. Min erfarenhet tidigare ligger främst i pistskidor, och då har jag kört 164. Har ju förstått att de nya rockerskidorna kan man köra lite längre, men vill nog inte köra på skidor som är längre än 180cm...
Är det Extrem Project 100 som gäller eller finns det andra tips?