Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountin skida till Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nyckfull" data-source="post: 1091103" data-attributes="member: 156916"><p>Välkommen!</p><p></p><p></p><p>Troligtvis söker du någon form av all-mountain skida, men vad vi behöver veta är hur du åker. Gillar du att köra med mycket fart och stora svängar? Gillar du skogsåkning? Åker du park, gör du hela berget till din lekplats? Skulle du säga att du åker aggressivt, gillar du att driva skidan?</p><p></p><p></p><p>Har ingen aning om hur shogunen är, men troligtvis är de lite långa.</p><p></p><p></p><p>Och så till det roliga! Jag kör personligen Atris men skulle generellt sätt rekomendera en skida med smalare midja om man inte åkt mycket skidor/mycket i Åre.</p><p>Om du tänkt leka runt vill jag säga att ett par Rossignol Soul7 eller Line Sir Francis Bacon är bra alternativ. Är det FWT nästa så kanske du ska titta på Salamon QST99 eller Black Crows Navis.</p><p>Annars en solid "all-mountain" skida som Völkl RTM84/86 suverän i pist, men lite tråkigare utanför.</p><p></p><p>P.s. förvänta dig inte några Japan-mängder puder, det gillar att blåsa och vara kallt på skutan.</p><p>Eller som en skidinstruktör sa till mig: i Åre får man inte bra skidåkning, man lär sig bli en bra skidåkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nyckfull, post: 1091103, member: 156916"] Välkommen! Troligtvis söker du någon form av all-mountain skida, men vad vi behöver veta är hur du åker. Gillar du att köra med mycket fart och stora svängar? Gillar du skogsåkning? Åker du park, gör du hela berget till din lekplats? Skulle du säga att du åker aggressivt, gillar du att driva skidan? Har ingen aning om hur shogunen är, men troligtvis är de lite långa. Och så till det roliga! Jag kör personligen Atris men skulle generellt sätt rekomendera en skida med smalare midja om man inte åkt mycket skidor/mycket i Åre. Om du tänkt leka runt vill jag säga att ett par Rossignol Soul7 eller Line Sir Francis Bacon är bra alternativ. Är det FWT nästa så kanske du ska titta på Salamon QST99 eller Black Crows Navis. Annars en solid "all-mountain" skida som Völkl RTM84/86 suverän i pist, men lite tråkigare utanför. P.s. förvänta dig inte några Japan-mängder puder, det gillar att blåsa och vara kallt på skutan. Eller som en skidinstruktör sa till mig: i Åre får man inte bra skidåkning, man lär sig bli en bra skidåkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountin skida till Åre
Tillbaka
Topp