Allround kvalitets bräda?

Lundvall

Ny medlem
Tjenare!

Jo, nu äre så att jag har kollat runt lite på brädor, tipsat pappa på e brädor jag vill ha, men de är allt för dyra, så nu frågar jag er:
En bräda med bra kvalite, hellst allround men ändå lite park inriktad, till ett bra pris, hellst med bindningar, Jag kan åka, Men absolut inte hur bra som hellst, ska lära mig snurra dennsa sesongen.. nog med det, Jag har 44-45 i skostorlek, är ca 173-174 och väger ca 75 pannor , Är 15 år med, så tror jag kommer växa lite till, så ska man satsa på en lite längre bräda som man kan ha nästa år med?

Vad ska jag ha för Bräda? Bindningar? Har kollat lite på Flux Emblem ( tror de heter det) Men om de finns en bra bräda med bindningar till ett bra pris för mig så kan de bli de istället.. Jag kan köpa beg. Men bara om brädan är nått år gammalt, och bor relativt nära borås..

Senast ändrad:
Jodå :) men köper tyvärr inte från Usa.. :( har kollat på flux emblem på junkyard, men pappa tycker jag ska få ett bra paket pris på brädan och bindningar på stadium..

Mmm, Nån bra bindning där som dom har? så jag vet lite om vad ja ska tjöta till mig. :P Typ kan man ha burton custom? eller ska man ha typ rides lx/ex? eller vad gäller?

ride delta ser ju fin ut, annars funkar væl ex men den ser ut att vara lite klen. men jag har inte provat dom så jag vet ej.

Ex har CONVERTIBLE TOE STRAP om jag förstog rätt? För då kan jag ju välja mellan toe strap och vanliga, för jag är världigt interesserad av toestrap nu.. eller har jag fel? är de bara vanliga?

MEN'S CONSTRUCTION FEATURES:
CHASSIS: Aluminum Shaped System

Adjustable Heelcup

Control Footbed with EVA Shockpads / Adjustable Toe Ramp

Forged Aluminum Response Disc
HIGHBACK: New! ComfortBack

Tool-Less Forward Lean Adjust
STRAPS: New! Comfort System

New! Plush Support Ankle Pad

Tool-Less Centering Adjust

New! Convertible Toe Strap
RATCHETS: Quick-Draw

New! Micro Toe

CONVERTIBLE TOE STRAP
Over the top, over the toe... Keeping the choice in Riders' hands!

On-the-fly adjustment

Lundvall sa:
Ex har CONVERTIBLE TOE STRAP om jag förstog rätt? För då kan jag ju välja mellan toe strap och vanliga, för jag är världigt interesserad av toestrap nu.. eller har jag fel? är de bara vanliga?

MEN'S CONSTRUCTION FEATURES:
CHASSIS: Aluminum Shaped System

Adjustable Heelcup

Control Footbed with EVA Shockpads / Adjustable Toe Ramp

Forged Aluminum Response Disc
HIGHBACK: New! ComfortBack

Tool-Less Forward Lean Adjust
STRAPS: New! Comfort System

New! Plush Support Ankle Pad

Tool-Less Centering Adjust

New! Convertible Toe Strap
RATCHETS: Quick-Draw

New! Micro Toe

CONVERTIBLE TOE STRAP
Over the top, over the toe... Keeping the choice in Riders' hands!

On-the-fly adjustment
Ex har inte toestrap, däremot en blandning mellan vanlig strap och toestrap!

Mmm, men då kan man ju använda den som toestrap med, Men på stadium i Borås har de endast den gula svarta bindningen, den kommer inte passa på Dh:n... Funkar Burton Custom? Jag vill ju hellst ha en vit bindning, men tror ni att flux emblem sulle passa mot de gråa, den är ju svart,

Nja jag tror faktiskt inte att Burton Custom kommer sitta så bra på Dh, just pågrund av att DH i själva verket har 6/10 i hårdhet och Custom 4/10. Så kör du med Custom på en DH så kommer det bli rätt krävande att åka då Customen som sagt inte har den respons som krävs för att kunna hantera brädan på bästa sätt. Har du pengarna så satsa på RX bindningen annars EX. Är du sugen på toestrap så säljer bla Burton lösa toestraps att fästa på valfri bindning för ca 300:-

Senast ändrad:
Najs, men årets Ride DH är svåråkt, så ett par starka ben är obligatoriskt:P

Senast ändrad:
Inte lika, jag har för mig att de använt hårdare kärna med glasfiber osv på årets DH vilket gjort att den har blivit lite dyrare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp