Allround skida?

Bogren

Ny medlem
Allround skida?
Hej!

Nyss hemkommen från österrike och har blivit super sugen på en skida att ha i både parken, pisten och utanför pisten. Har kollat lite och fastnat för salomon pocket rocket, teneighty och rossignol scratch. Vilka skidor kan ni rekomendera? Jag är ca 175 lång och väger 63 kg.

ha de!

Allround skida?
Rossignol scratch. kör själv med Fs och de fungerar väldigt bra men har du
tänkt åka mycket offpist så tror jag Bc är bättre. Den har fått väldigt bra i
tester och de jag sett och hört har varit väldigt bra om den skidan. Annars så
finns ju alltid K2 Public Enemy som är en skida mest för park och pist men
även för offpist. ungefär som teneighty men inte lika överdrivet många som
har de.

Allround skida?
Både Rossignol scratch och teneighty är väl ändå rena parkskidor? Pocketrocket marknadsförs som en sorts blandning men är bara OK i pisten och offpist. I högre farter blir dom lätt ostabila och inte det minsta roliga att åka på. Jag har en känsla att det är en omöjlig kombination att få skidor som passar riktigt bra både i parken och pist/offpist. Någon får gärna överbevisa mig, jag skulle bli överlycklig.
Om det är så att du tillbringar den mesta tiden i parken så är nog alla de alternativ du gav bra...

Allround skida?
teneihty är en utmärkt alroundskida om man inte väger så mycket och inte åker störtlåpp.

Allround skida?
Glöm inte bort Head Mojo. Ross BC är dock lite billigare.
Har du tänkt att åka offpist tycker jag du skall ha BC eller Mojo. Mojon funkar perfekt i pist och är kul att hoppa med. Ända nackdelen är när man vill åka puckel eller måste svänga snabbt av någon annan anledning. Det tar lite tid att få över skidan från kant till kant.
/S

Tillbaka
Topp