allround skida

allround skida
visste inte riktigt va jag skulle lägga denna tråden så jag lägger dn här det är nämligen såhär att jag funderar på att köpa skidor men har åkt snowboard innan ett 2 1/2 år tror jag

och funderar alltså på att börja åka skidor igen efter 2 1/2 år så jag funderar på ifall jag ska köpa ett par helt nya skidor begagnade eller hyra vill ha en allround skida iallfall
priset ska helst inte av mer än 4000 och en fråga till ska jag köpa pjäxor smatididgt eller hyra

lite info:

ålder: 15 år

längd: 173-174 vet inte riktigt tror att jag kommer växa en del till vintern

erfarenhet: va la hyffsat bra iallfall

vikt: 62-63

tips på skidor,längd och bindningar hade vart bra att ha

Senast ändrad:
allround skida
Till att börja med tycker jag att du ska hyra skidor och åka på tester, om du kan, för att helt enkelt hitta din åkstil och skidor som du kommer överens med. Innan du vet detta är det svårt att komma med riktigt bra förslag på skidor eller bindningar.

Om du verkligen vill ha skidor så tycker ag att du kan kolla på denna https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=40179 tråden, där står en del bra saker, MnO's skidråd kan kanske fungera för dig med?

Jag förstod det som att du skulle köpa skidor och ev. hyra pjäxor, eller köpa. Fel, fel, fel.Köp pjäxorna först, pjäxorna är den viktigaste delen i utrustningen och ska varken snålas på vad det gäller pengar eller tid i att hitta en bra modell och få denna ännu lite bättre. Köp en formgjuten sula också så blir du ännu lite gladare på långa åkdagar!

Tack för mig, över till MnO.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp