Allround twintips??

Luuuthman

Ny medlem
Allround twintips??
Aloba!!!
funderar på o köpa ett par nya blad, är sugen på ett par twintips. men med tanke på hur jag kör så vet jag inte riktigt om de finns några som är tillräckligt styva. man kan säga att jag kör allt, offpist, bigjumps, mycket i pist oxå. så jag bara undrar om de finns några riktigt bra allround twins. har funderat på ett par salomon verse, inga riktiga twins men verkar vara rätt schyssta ändå..nån som har tips??

Allround twintips??
Teståk salomon pocket rocket. Om du inte väger så mycket(över 80 kg) så fungerar den här skidan bra överallt tycker jag. De är ganska mjuka så vid höga farter börjar de fladdra lite. Mycket bra allroundskida

Allround twintips??
Tja! Själv hoppar jag inte, men har provat Blizzard FR18 som är en twintipskida. Den har bra isgrepp och mycket sväng, men är lite för orolig tycker jag. Det oroliga kommer antagligen från just twintipen så kanske alla twintips är så..? Kommer inte precis ihåg vad jag kunde fått köpa den för i St Anton, men det var i alla fall mkt billigt, så den är prisvärd. Tycker att du ska testa den...

Allround twintips??
nja salomon verse är inte direkt nåt bra val. tailen är ganska låg nästan obefintlig å dom är ganska tunga plus att bindningen sitter lite för långt bak när man ska grinda. ross free zb har lite högre tail men är ingen renoldlad twintip....åsså finns d ju lätta, stabila å sköna twintip oxå.

Allround twintips??
Jag tycker att Head´s Mad Trix verkar schyssta, har dock inte provat dom utan mer en "flummig" komentar :)
Läs runt lite i skidtestet och se om du kan hitta nåt som passar dig...

Allround twintips??
Testa även Völkl Vertigo Motion. Är en bra allroundskida som fungerar mycket bra i pist och puckel och hyffsat bra i lössnö. Har inte testat den i funparken men jag tror att den funkar även där.
Är du ute efter en renodlad hoppskida bör du test Scott P2 eller Salomon 1080. Det viktiga är att du testar skidorna innan du köper dom så att du hittar den skida som passar dig bäst.

Allround twintips??
Jag tycker inte att du ska köpa pocket-rocket om du ska åka pist, i nypreppad pist underträffar de det mesta. Däremot är K2 Enemy ett bra val. De funkar bra i pist och hopp, har inte testat de i puder, men med tanke på att de är ganska breda (75) så är de nog inte dåliga där heller.

Tillbaka
Topp