Allt snurrar TRS c2 eller Travis Rice c2

Hanmol

Medlem
Tjena

Funderar på en ny bräda från Lib techt. Kör ganska mkt pist, och gillar och åka hyfsat snabbt. Min dag i backen brukar se ut som följer:

50 % pist grooming
30 % park med medium size hopp
20% puder

Jag väger 74 kg och är 1.78 och 42 i skor. Funderar på en libtech t rice eller trs. Tar tacksamt emot tips om brädval, brädlängd, flex etc.
Kör just nu en Jamie Lynn btx som jag i och för sig gillar, men tycker ibland att den är ostabil i hög fart. Lite orolig att en t rice blir för styv och tråkig.

Hjälp hjälp

Senast ändrad:
Tycker själv att TRS var riktigt mjuk.

Frågan är ju mer om du gillar mjuka eller hårda brädor.

Jag har en Jamie Lynn nu som jag ibland kan tycka är lite styv. Någonstans mitt emellan. Vill kunna blåsa på med samtidigt kunna buttra lite.

Mvh Hans

Om du tycker att Jamie Lynn är lite styv ibland ska du välja TRS. Travis Rice är enligt mig lite styvare än Jamie Lynn.

Jag har en Jamie Lynn nu som jag ibland kan tycka är lite styv. Någonstans mitt emellan. Vill kunna blåsa på med samtidigt kunna buttra lite.

Mvh Hans

Om du vil ha Lib-Tech så tycker jag absolut att TRS är valet för dig. Annars är ju Smokin Superpark det perfekta valet :D

Vad tror du om längd Dougboy på brädan? Hört att c2 och btx brädorna kan köras lite kortare. Smokin Superpark finns inte i några butiker vad jag kan se.;)

Mvh hans

Senast ändrad:
Teorin bakom att BTX/C2-brädor kan köras kortare är den att förr i tiden behövde man bakmontera sin bräda för att få bra flyt i puder. Med dagens rockerbrädor kan man köra ett centrerat stance och ändå ha flyt i puder, alltså kan man ta bort den längden på brädan som man tidigare behövde för att få flyt i puder. Alltså om du brukade köra en camberbräda på 159 med två cm bakmontering kan du idag köra en rockerbräda på 155 utan bakmontering.

Själv tycker jag teorin är lite krystad. Jag kör mina rockerbrädor i samma längder som mina camberbrädor.

Med tanke på vilken åkning du säger att du gillar så skulle väl en bräda mellan 156 och 160 funka utmärkt.

Ja, Superpark är lite krånglig att få tag på, tyvärr. Jag kan ha något intressant till dig men skickar info på PM.

Har åkt på alla 3 brädorna (åker på superparken just nu), föredrar Smokin Superparken av dom tre, men gillar TRS´sen och T.Rice brädorna också. Skulle rekommendera Superparken av dom tre, men alla är grymma brädor, som tidigare sagt är T.Rive något styvare än dom två andra.

Lycka till och hör av dig om du undrar över något specifikt.

Highjackar tråden lite...

Sitter i valet och kvalet mellan en Travis Rice Pro 157cm och en TRS 162. Funderar på om TR Pro kommer vara lite för hård. Är 187cm lång och väger runt 80-84kg, åker väl ungefär som TS även om det kanske är mer puder än park.

TR kommer inte att vara för hård men jag förstår inte varför du ska ner till 157 om du gillar att åka mycket puder. Köp TRS 162!

Hittade en TR nedsatt med 40% innan dess hade jag siktet inställt på TRS 162. TRS hittar jag för samma pris men då måste jag beställa den från US och det är ju alltid en chansning. Men kanske är dumt att försöka spara någon tusenlapp och inte bli helt nöjd.

Tillbaka
Topp