Alpe D'huez eller Bad Gastein?

Leeza

Ny medlem
Planerar nyårsresa, alt. resa till Alperna över sportlovsveckan (v. 8). Tänkte höra vad ni skulle föredra?

Sportlovet är svårt för det är sjukt mycke folk överallt.

Bad Gastein har rätt dålig logistik så det kommer nog vara mer kö tid där.

Tex

Har själv aldrig varit i Alpe D`Huez men has hört att de e najs. Bad Gastein har ja däremot vistas lite mera i. I varjefall förra året så var det absolut inga farliga köer vecka 8. Okay,mycket folk.Men de e de överallt. På söndagen( första dagen) var det rätt så mycke folk på Stubnerkogel,"hemmaberget i BG" men resten av veckan var det fint. Men två bra alternativ o välja har du ju,så de lär väl inte kunna gå fel;)

/e

we just wanna have fun

Jag tillbringade en vecka i Alpe d'Huez på en månadslång rundresa i Alperna och jag tycker att det var bra. Vi hade iofs tur och fick en hel del puder, som vi fick ha helt för oss själva. Inte många som letar sig utanför de preparerade pisterna så det är inte någon puderhets att tala om.
/Jonas

Bad Gastein kommer vara riktigt grymt över sportlovet vecka 7, 8 och 9! Riktigt bra åkning i Sportgastein också!

Österrike är väl något billigare (?). bad gastein är mysig ort.
men jag vet inte om de är bättre än alp d huez

eaosa sa:
Tänk bara på att BG har en tendens till snöbrist vid nyår..
Word på den, var där nere under nyår och var ingen höjdare snömässigt. Fick lite nysnö någondag men det gjorde nästan bara att man inte såg alla stenar.

Jag skulle åkt till Alpe d´Huez!

Tillbaka
Topp