Alpene-Hvor?

• Trådstartare Trådstartare OAW
  • Start datum Start datum

OAW

Ny medlem
Alpene-Hvor?
Hei!!

Jeg og en kompis skal ned til alpene neste sesong, vi hadde egentlig bestemt oss for St. Anton, men vi blitt litt usikre.

St Anton er jo et så populært skisted at alt pudder blir oppkjørt på noen timer, etter snøfall. Samtidig er jo sesongstemningen og utelivet kanskje best i hele alpene.

Begge disse tingene er jo selvfølgelig viktige, men det ene går utover det andre.
ER det noen som har erfaring med andre steder i alpene med mye bra off-pist kjøring samtidig som sesongmiljøet og utelivet er bra.

Vi skal ha bil der nede, så vi kan kjøre litt rundt. Vet noen om noen steder i nærheten, litt ukjente, hvor pudderet kanskje varer litt lenger uten å bli oppkjørt.

Var selv i Whistler/blackomb denne sesongen, skikjøringen var veldig bra, men utelivet dårlig. Vil derfor prøve å få i pose og sekk neste sesong.

Takker for svar

Alpene-Hvor?
Chamonix kan vara ett alternativ om man står ut med otrevliga fransmän , å skräninga svenskar. Offpisten kan vara riktigt grym där och om man inte är rädd för att hika lite så kan man finna orörd snö ganska långt efter snöfall, och utelivet är helt ok.

Alpene-Hvor?
Val D Isere er et meget bra alternativ. Har nettopp kommet hjem fra min andre sesong der nå. Her får du absolutt alt dere ønsker dere. Meget bra skikjøring og det er et veldig bra miljø blant sesongere, i hvertfall svenske og norske som jeg omgås med. Man får ikke like mange fallmeter som Cham, men her slipper man og slåss i heiskøene. Det finnes kjøring i alle vanskelighetsgrader og det er som regel alltid bra med snø der nede. Dere sier dere kommer til og ha bil der nede, og da er det jo enkelt og komme til andre steder også. Kan nevne St. Foy, Les Arcs og La Plagne som ligger en kort kjøretur unna Val. Partylivet er også veldig bra der nede. Her finner man jo Le Tropic, kåret til alpenes beste skibar i flere år nå! Som sesonger bør man satse på Val nå, for prisene stiger fort der nede, så det er nå dere har muligheten!!

Tillbaka
Topp