Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alpenflow 89? Ny innovativ och robust hybridbindning utan krusiduller
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1324587" data-attributes="member: 146777"><p>Nu ska vi alla hålla en trevlig ton här och inte hoppa på andra.</p><p></p><p>Men pivot hälen och den här hälen är ju (som du säkert vet) väldigt annorlunda. Pivot hälen löser inte ut lateralt, utan den har lite flex och kan då.rotera. det är bra mot tjuvsläpp. Lateral utlösning på pivot är som på alla andra alpinbindningar i tån. Den här nya löser inte ut i tån, lateral utlösning sker i hälen. Det är absolut ingen poäng i att jämföra de två...</p><p></p><p>När det kommer till tecton så är den ju från Schweiz.. känns plastig, men håller väldigt bra. Själv kör jag lägre don på mina tecton än vad jag hade på griffon... Men det är inte poängen här.</p><p>Det man har uppfunnit här är en nyare kingpin i metall,med roterande tå. Den nya tån löser kanske problemen man hade med kingpin?</p><p>Fördelen mot klassiska pin bindningar är att denna kan ha förspänning. </p><p>Men jag ser ingen fördel mot andra (lätta) hybridbindningar eller mot nyare och tyngre pin bindningar som atk freeride...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1324587, member: 146777"] Nu ska vi alla hålla en trevlig ton här och inte hoppa på andra. Men pivot hälen och den här hälen är ju (som du säkert vet) väldigt annorlunda. Pivot hälen löser inte ut lateralt, utan den har lite flex och kan då.rotera. det är bra mot tjuvsläpp. Lateral utlösning på pivot är som på alla andra alpinbindningar i tån. Den här nya löser inte ut i tån, lateral utlösning sker i hälen. Det är absolut ingen poäng i att jämföra de två... När det kommer till tecton så är den ju från Schweiz.. känns plastig, men håller väldigt bra. Själv kör jag lägre don på mina tecton än vad jag hade på griffon... Men det är inte poängen här. Det man har uppfunnit här är en nyare kingpin i metall,med roterande tå. Den nya tån löser kanske problemen man hade med kingpin? Fördelen mot klassiska pin bindningar är att denna kan ha förspänning. Men jag ser ingen fördel mot andra (lätta) hybridbindningar eller mot nyare och tyngre pin bindningar som atk freeride... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alpenflow 89? Ny innovativ och robust hybridbindning utan krusiduller
Tillbaka
Topp