Alperna 14/15

Profoo

Medlem
Alperna 14/15
Vad rekommenderar ni för en eller eller två veckor i Alperna i år?

Kriterier:

Bra varierande pistade backar (åker inte offpist) som räcker 1-2 veckor med mest röda backar alt mest enkla smörbackar

Hög fallhöjd

Få liftköer

Nattliv; moget (jag är 45 år), men det är av underordnad betydelse

Snösäkert , men områden man kan nå med bil

Gärna anonymt och avskilt

Kostnader spelar ingen roll om kriterier ovan är uppfyllda.

Tacksam för svar.

Alperna 14/15
Si så här;

Jag vill kunna stanna i backarna. Utan att dårar som åker förbi i F1 fart . Stanna och fundera. Titta ut över landskapet. Jag vill susa ned i backen/backarna (jag vill ..kolla Glenn Killing ) på ett smidigt, utan idioter runtomkring mig åka skidor. Enkelt. Jag vill gå på några genuina restauranger. Finns det någon/några stylade, anpassade tonårshak i byn då kräks jag . Med andra ord ST-Anton etc och jag osäkrar min Luger.

Alperna 14/15
Nu har jag ju inte alls botaniserat alla alternativ där nere på kontinenten, men en ort som poppar upp i sammanhanget med vad du söker är Cervinia. Förutom att det inte är speciellt anonymt då...

Alperna 14/15
Dubbdäck och Tyskland är väl ingen bra kombination om du frågar tyskarna. Om det är enkelt att åka bil till Cervinia, tjaaa, beror väl lite på vart du startar men... kollat på kartan??

Alperna 14/15
Till alla, Jag drar till Cervinia :)

Tack xSooLx

Om någon är intresserad kan jag sedan berätta om stället (åken, snö, boende, byn)

....jo jag vet att många skrivit om Cervinia, men jag uppdaterar.

Brasklapp om det visar sig vara helt omöjligt att köra bil till Cervinia så skippar jag stället.

Snödjup

Tillbaka
Topp