Alperna 2019

• Trådstartare Trådstartare user164176
  • Start datum Start datum
U

user164176

Guest
Alperna 2019
Hejsan!
Har börjat fila på nästa års alpresa och har lite frågor kring hur vi ska gå till väga. Lite kort info om vi som ska åka, 4 eller 5 killar i 18-årsåldern med god skidkunskap men utan erfarenhet av Alperna. Hur är lättaste och billigaste sättet att ta sig ner (utgår från Lerum norr om Göteborg) och vilka orter rekommenderar ni? Nattliv av något slag skulle vara bra men inget som vi kommer att prioritera eftersom skidåkning är vad vi är där för. Afterski är viktigare och något som vi inte vill missa. Hur är smidigaste sättet att boka boende samt liftkort eller rekommenderar ni att åka med någon researrangör?

Senast ändrad:
Alperna 2019
Boka via lionalpin eller liknande arrangör. De löser buss, boende, mat och liftkort. Billigt och enkelt. Tar er ner till de största orterna som troligtvis uppfyller alla era krav. Som en charter till mallis fast till alperna.

Alperna 2019
ytterligare ett alternativ är att kolla in UCPA, just på väg hem från en vecka på UCPA-centret i val d'isere och jag är sjukt nöjd!

Finns flertalet destinationer att välja på men de flesta skall vara bra i allmänhet :)

Alperna 2019
Tack för svar!
Fungerar det att som ungdomsgäng att åka till alperna med UCPA? Främst fått uppfattningen av de att det är mer till för seriösa åkare och att man bor flera olika grupper av personer i samma rum, stämmer det?

Alperna 2019
Ja party hela natten är det inte. Super trevliga människor blir det. Garanti åkutveckling är det. Om ni pratar med kontoret kan ni nog bo tillsammans

Alperna 2019
Kanske beror lite på var man åker med UCPA men så som jag upplevde det i Val d'Isere var folk ändå ute och partajade rätt friskt. Men visst är det fokus åkning i första hand för de flesta, framför allt kanske eftersom man åker med guide hela veckan (om man vill, ingen tvingar en givetvis, men oj så värt det är!).

Gällande boendet så är det mer vandrarhem än hotell. Det är dock inga problem att boka i grupp så man får bo tillsammans, deras system har stöd för det så den biten var enkelt löst.

Över lag så är de två största grejerna jag själv tagit med mig från UCPA dels folket man lär känna som verkligen var helt fantastiskt, och sen hur mycket jag utvecklades i min åkning bara under en vecka.

Att det sen går på ungefär hälften till en tredjedel av priset jämfört med en "vanlig" alpresa blev mer en bonus :P

Alperna 2019
Låter grymt! Skall helt klart fundera över UCPA när det är dags för bokning

Tillbaka
Topp