Bra fråga!
Men svaret är enkelt: Åk till Colorado! -Superciviliserade liftköer, trevliga människor, bra terräng (i tex. Crested Butte, A-Basin, och Aspen Snowmass), snö som är så torr att den är brandfarlig, 300 dagar sol om året på samma latitud som södra Italen!
Finns det liftar i Alaska?